استاندار: میزان بهره وری ادارات خراسان رضوی رصد می شود

  • ۵ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: میزان بهره وری دستگاه های اجرایی این استان شفاف و قابل رصد می باشد و تابلویی از نحوه اداره استان، میزان بهره وری نیروی انسانی و ظرفیت های موجود آن ارائه می شود.

 

علیرضا رزم حسینی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: در این زمینه دانشگاه‌ها وارد عمل می‌شوند و طی فرآیندهای کارشناسانه میزان بهره وری هر دستگاه اجرایی را بررسی می‌کنند.

 

وی اظهار داشت: در شرایط اقتصادی کنونی که از نظر مالی در مضیقه هستیم باید میزان بهره وری از ظرفیت‌ها و نیروی کار در دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد و تابلویی از بهره وری در استان ارائه شود که برای رسانه‌ها قابل رصد و بررسی باشد.

 

وی گفت: منابع مالی دولت کفاف هزینه‌های استان را نمی دهد لذا باید کارگروه های مربوطه در حوزه سرمایه گذاری، شرایط را برای ورود بخش غیردولتی به سرمایه گذاری تسهیل کنند و در این زمینه مدیران اجرایی نقش مهم ایفا می‌کنند.

 

رزم حسینی با اشاره به سفر اخیر خود به درگز و بررسی ظرفیت‌های طبیعی و اقتصادی این شهرستان افزود: پارک ملی تندوره شهرستان درگز ثروت قابل توجه برای استان است که تاکنون از آن بهره برداری کافی نشده است.

 

وی اظهار داشت: بهره برداری مناسب از ظرفیت پارک ملی تندوره بویژه منابع آب آن منطقه علاوه بر حفظ آن به توسعه اقتصاد گردشگری و معیشتی مردم آن منطقه کمک شایانی می‌کند.

 

وی گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست موافقت کرد الگوی موفقی که پیشتر برای بهره برداری مناسب از یکی از پارک‌های ملی در کشور اجرا شده بود برای پارک ملی تندوره نیز به اجرا درآید.

 

رزم حسینی به بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها برای مدیریت بهتر پروژه‌های عمرانی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: طرح توسعه و تسهیل سرمایه گذاری توسعه‌ای در مناطق غرب و شرق کشور در سال ۱۳۸۹ به تصویب دولت رسید و ۹ استان کشور از جمله خراسان رضوی موظف به ارائه طرح‌های اقتصادی و جذب تسهیلات این مصوبه دولت شدند.

 

علی رسولیان افزود: تسهیلات اختصاص یافته در این طرح به خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد ریال و ۲۰ میلیون دلار بود که پروژه‌های اقتصادی شهرستان‌های تربت جام، تایباد، باخرز و خواف به میزان حداکثر ۱۰ طرح ارائه شده از سوی استان را شامل می‌شد.

 

وی اظهار داشت: در آن زمان خراسان رضوی ۱۲ طرح اقتصادی با اعتبار ۲۳ هزار و ۱۰ میلیارد ریال به دولت معرفی کرد که هم اکنون عملیات اجرایی این طرح‌ها از جمله راه آهن خواف – هرات، راه آهن دوغارون، بزرگراه سنگ بست – تایباد، انتقال آب با لوله، احیا و مرمت قنوات در حال اجراست.

 

وی گفت: تاکنون ۲۴ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و ۲۰۷ میلیون یورو تسهیلات از سوی بانک‌ها به پروژه‌های ذیل ۱۲ طرح یاد شده پرداخت شده است.

 

در این نشست مقرر شد اصلاحاتی در این طرح‌ها انجام و برای تأمین باقیمانده اعتبار پیگیری‌های لازم انجام شود.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *