• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • عودت بیش از ۲ میلیارد ریال اضافه دریافتی مسافران مشهدالرضا در دهه پایانی ماه صفر

عودت بیش از ۲ میلیارد ریال اضافه دریافتی مسافران مشهدالرضا در دهه پایانی ماه صفر

  • ۷ ماه قبل
  • 0

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد با اشاره به تشدید نظارت بر تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی از عودت ۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اضافه دریافتی مسافران مشهدالرضا در دهه آخر صفر خبر داد.
حسین امیرکلالی اظهار کرد: همه ساله در دهه پایانی ماه صفر مشهد میزبان خیل عظیم زائران و هیات‌های مذهبی از سراسر کشور و شیعیان سراسر دنیا بوده و همزمانی این دهه با نیمه پایانی ماه شهریور که پیک مسافرت‌ها به مشهد است ضرورت تشدید نظارت بر مراکز گردشگری را ایجاب می‌کرد.
وی افزود: از ابتدای اردیبهشت ماه گذشته و بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی، برنامه‌ریزی برای نظارت جامع در دستور کار این اداره قرار گرفت و ضمن انتخاب بازرسان منتخب از تشکل‌های گردشگری پس از مسیربندی و آموزش بازرسان در بازه‌های زمانی مختلف به ‌صورت میدانی بازدیدها انجام شده است.
امیرکلالی ادامه داد: در راستای افزایش نظارت و بازرسی بر مراکز اقامتی و گردشگری مشهد در نیمه دوم شهریور و دهه پایانی ماه صفر بازرسی‌ها توسط ۱۰۴ بازرس منتخب متشکل از کارشناسان گردشگری اداره مشهد و تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری صورت گرفت.
وی گفت: به ‌طور ویژه در نیمه دوم شهریور ماه و ایام سوگواری دهه پایانی ماه صفر در نتیجه بازرسی‌ها از مراکز گردشگری و اقامتی ۱۰۷۱ بازدید در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۵ شهریور صورت گرفت که برای ۱۰۴ واحد تذکر، ۲۱۳ مورد اخطار و ۶ مورد پلمب شد.
بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، امیرکلالی اظهار کرد: در پیگیری‌های میدانی و شکایات دریافتی از طریق سامانه ۵ رقمی ۳۷۰۴۵ به ۲۷ شکایت رسیدگی و مبلغ ۲ میلیارد و ۶۵۸ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال اضافه دریافتی زائران به آن‌ها برگشت داده و برای واحدهای متخلف پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

ایسنا ://

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *