جزئیات اجرای آزمایشی «نظام دوری» در مدارس ابتدایی خراسان رضوی

  • ۷ ماه قبل
  • 0

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی از آغاز اجرای آزمایشی «نظام دوری» در دوره اول ابتدایی خبر داد.
آذر رشیدی با اعلام این خبر عنوان کرد: «نظام دوری» دوره اول ابتدایی به صورت آزمایشی در ۱۰ منطقه آموزشی و ۴۱ کلاس درس اجرا خواهد شد و قرار است در قالب این طرح، دانش‌آموزان پایه اول تا سوم دبستان با یک معلم درس بخوانند.
وی در رابطه با اهداف این طرح اظهار کرد: در واقع «نظام دوری» این هدف را دنبال می‌کند که دانش‌آموزان سه سال اول تحصیل در مقطع ابتدایی را با یک معلم بگذرانند و در گام‌های بعدی اهداف تربیتی مدنظر مدرسه با همراهی خانواده در این دوره سنی محقق شود.
معاون آموزش ابتدایی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: در سال تحصیلی جدید، فقط تعداد کمی از مدارس، مجری «نظام دوری» به صورت آزمایشی خواهند بود تا جایی که در مجموع ۴۱ کلاس درس از ۱۰ اداره آموزش و پرورش در کل استان تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.
رشیدی خاطرنشان کرد: از مجموع ۴۱ کلاس شرکت کننده در این طرح آزمایشی، ۱۸ کلاس درس در مشهد است و در کل ۲ معلم آقا و ۳۹ معلم خانم در این طرح مشارکت دارند.
وی با بیان اینکه پس از اجرای آزمایشی این طرح، نتایج آن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و درباره آن تصمیمات جدیدی گرفته خواهد شد، یادآور شد: اجرای نظام دوری برای سال تحصیلی جدید به صورت آزمایشی است تا پس از تولید محتوای لازم و آمادگی خانواده‌ها، از سال تحصیلی آینده با وضعیت دقیق‌تر تعداد مدارس تحت پوشش را افزایش دهیم.
رشیدی تأکید کرد:هیچ الزامی برای حضور معلمان و دانش‌آموزان در نظام دوری وجود ندارد و این موضوع اختیاری است. با برنامه‌ریزی انجام‌شده قطعاً از سال ۱۴۰۳ نظام دوری جای خود را میان معلمان و خانواده‌ها خواهد یافت و خانواده‌ها از آن استقبال خواهند کرد؛ چراکه شرایط تربیتی برای دوره اول ابتدایی به صورت ویژه برنامه‌ریزی شده‌است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *