۲۵ هزار باغ ویلای غیر مجاز در حریم مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

«۲۵ تا ۳۰ هزار باغ ویلا که قریب به اتفاق آن غیرمجاز است، در حریم شهر مشهد وجود دارد.» این موضوعی است که مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر شهرداری مشهد به ایرنا اعلام کرده است؛ موضوعی که در گفت و گو با کامران وثوق رضوی پیگیر جزئیات آن می شویم. مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر مشهد در این زمینه می گوید: در حریم مشهد ۲۵ تا ۳۰ هزار باغ ویلای غیرمجاز داریم که این رقم بر اساس اقدامات میدانی و تحقیقی مشاور طرح راهبردی ما به دست آمده است. وثوق درباره این که پیش از این، رقمی در حدود ۵۰ هزار باغ ویلای غیر مجاز در مشهد اعلام شده بود نیز می گوید: وجود ۵۰ هزار باغ ویلای غیر مجاز مربوط به شهرستان مشهد است و آماری که ما اعلام کردیم نیز مربوط به حریم شهر است.وی تصریح کرد: یک سری باغ ویلاها داریم که در طرح هادی روستایی هستند و مطابق قانون، مراحل دریافت پروانه و پایانکار را اگر در طرح هادی دیده شده باشد، طی می کنند.اما باغ ویلاهایی که در حریم شهر واقع شده است عمدتا فاقد مجوز و غیرمجاز هستند. وی یادآور شد: طی شش ماهی که شروع به کار کردیم، تنها یک مجوز باغ ویلا داشتیم که آن هم نادر است و قریب به اتفاق باغ ویلا هایی که درحریم هستند و ربطی به طرح هادی روستایی ندارند، فاقد مجوزند.
تعیین تکلیف باغ ویلاهای غیر مجاز
مدیر پروژه هماهنگی حریم شهر شهرداری مشهد همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اقداماتی برای پیگیری و تعیین تکلیف باغ ویلاهای غیرمجاز توسط شهرداری انجام شده است؟ اظهار می کند: قطعا این موضوع در برنامه های شهرداری موجود است و از طریق اداره نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری مشهد پیگیری می شود، همچنین ستاد صیانت از حریم مشهد نیز نظارت ها را به صورت فعال انجام می دهد.
وثوق همچنین در این زمینه به ایرنا گفت: مشکلات ناشی از افزایش جمعیت، رواج پدیده آپارتمان نشینی و نیاز مردم به تفرجگاه ها، به ساخت و سازباغ ویلا در حریم مشهد دامن زد ه که هم اکنون موجب ایجاد شرایط موجود شده است. وی گفت: اکنون طرح ساخت تفرجگاه های طبیعی در حاشیه کشف رود توسط شهرداری مشهد در حال انجام است تا نیاز طبیعی شهروندان را به این اماکن تامین و از بروز آسیب های دیگر جلوگیری کند.
وی تصریح کرد: برخی باغ ویلاهای غیر مجاز در مناطق روستایی حریم مشهد روزی ۳۰ میلیون ریال اجاره داده می شود که نشان دهنده درآمدزایی برای مالکان این اماکن غیر مجاز است اما از سوی دیگر این روند، خطری برای کشاورزی منطقه به حساب می آید. وثوق گفت: شهروندان توجه داشته باشند هرگونه خرید و فروش ملک و ویلا حتی در مواردی که ملک دارای سند است بدون طی مراحل قانونی و دریافت تاییدیه های جهاد کشاورزی و نهادهای مربوط، فاقد اعتبار قانونی است و این نقل و انتقالات موجب تغییر کاربری زمین از زراعی به سایر کاربری ها نخواهد شد.
منبع: روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *