یش از ۳۰ هزار نفر بی سواد دراستان جذب نهضت سواد آموزی شدند.

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون نهضت سواد آموزی استان خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۳۰ هزار نفر بی سواد در استان جذب نهضت سواد آموزی شدند.

اسدی معاون نهضت سوادآموزی بیان داشت : طبق آخرین آمار بیش از ۳۰ هزار بی سواد استان را جذب کرده ایم.
وی ادامه داد در سال۹۹ معادل با ۹۷.۷ باسوادی داشتیم که این رقم در سال جاری به ۹۸.۱ درصد رسیده است.
اسدی ضمن اشاره به سوادآموزی در بین اتباع خارجی استان خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری چهار هزار و ۷۰۰ نفر از اتباع خارجی خانم و آقا در کلاسهای سواد آموزی ما جذب شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه تقریباً ۱۰۰ درصد کسانی که شامل تبصره ها و مواد قانونی می شدند در نهضت سواد آموزی جذب شده‌اند تاکید کرد: هزار و ۵۶۷ نفر در سال ۹۹، ۵۰۰ نفر در سال ۱۴۰۰ و ۴۵۰ نفر شامل طرح ایثارگر استخدام شدند.
اسدی بیان داشت: ما تمام حقوق و مزایای مدارس خود را تا سال ۱۴۰۰ تسویه کردیم و تا کنون ۵۵ پرداختی به آموزش دهندگان خود را انجام داده ایم و برای تسویه حساب کامل منتظره اعتبارات بالادستی هستیم.

مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی:
خراسان رضوی۳۰مدرسه کانکسی دارد
سید امیر شوشتری در خصوص مدارس کانکسی استان اظهار کرد: ۳۰ مدرسه کانکسی با ۷۰ کانکس در استان مشغول فعالیت هستند که مازاد بر این تعداد ۷۵ کانکس مخصوص دانش آموزان عشایری با ییلاق و قشلاق داریم.
مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای تحصیل دانش آموزان مجهول‌الهویه در مدارس کمیسیونی تشکیل می شود و بعد از دادن هویت موقت به دانش آموز اجازه تحصیل در پایه مربوطه ارائه خواهد شد.
شوشتری تصریح کرد: ۷۰ درصد مدارس استان از تجهیزات الکترونیکی مربوط به مدارس هوشمند برخوردار هستند.
وی ادامه داد: استاندارد سرانه فضا برای هر دانش آموز ۸.۲۰ و ۹ متر مربع در کشور است که میانگین کشوری این رقم حدود ۵ متر مربع برآورد شده است و این رقم در استان خراسان رضوی ۴.۳۷ مترمربع می باشد چه رقم مناسبی برای ما محسوب می شود.
شوشتری ضمن اشاره به فعالیت های معاونت پرورشی آموزش و پرورش تاکید کرد: هر روز جشنهای دانش آموزان روز اولی حرم مطهر با کمک اداره اوقاف، آستان قدس و شهرداری برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه روزانه ۳۰۰ دانش آموز پسر و دختر در این جشن در محل حرم مطهر رضوی شرکت می‌کنند بیان کرد: پنج هزار نفر دانش آموز در قالب این مراسم پوشش داده خواهند شد که بیشتر از نواحی حاشیه شهر هستند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *