سیل در خراسان رضوی چه خساراتی داشت؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی در خصوص خسارت‌های سیل در استان گفت: طی سیل اخیر ۲۰ روستای شهرستان مشهد دچار قطع آب شد که با پیگیری انجام شده تاکنون آب ۱۷ روستا وصل شده و نیروهای امدادی در تلاش برای رفع کامل مشکل هستند.

محسن نجات اظهار کرد: در پی صدور هشدار نارنجی به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران و برگزاری جلسات ستاد بحران در استان، گروه‌های امداد و نجات در کلیه شهرهای خراسان رضوی به ویژه شهرهای شمالی فعال شدند.

مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی افزود: با شروع بارندگی از پنجشنبه گذشته بیشترین مشکلات در شهرستان‌های مشهد، کلات، درگز، قوچان و سبزوار بروز کرد که با اعزام ۱۱ تیم عملیاتی و ۱۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین حجم خسارات کاهش یافت و ۴۴ نفر از هم‌استانی‌ها از سیلاب نجات یافتند.

وی افزود: از این پنج شهرستان شدت سیل در مشهد و کلات بیشتر بود. در مشهد متاسفانه یک دستگاه ون حامل زائران عراقی بر اثر سیلاب واژگون شد و تاکنون هشت نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند که یکی از آن‌ها ایرانی است. در این حادثه همچنین سه نفر مصدوم و ۲ نفر مفقود شدند.

نجات افزود: در شهرستان کلات ۳۰۰ مشترک دچار قطع گاز شدند و در روستاهای قره‌سو و حمام‌قلعه که دچار قطع برق شده بود، مشکل مرتفع شد. در طول این حوادث آبگرفتگی به ۵۰ واحد مسکونی خسارت وارد کرد و ۳۰۰ راس دام نیز دچار آب‌بردگی شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی وی در مورد وضعیت راه‌های خسارت دیده استان نیز گفت: با تلاش‌های انجام شده خوشبختانه تمام راه‌های روستایی شهرستان کلات تاکنون بازگشایی شده است.

نجات گفت: عمده خسارات در بخش‌های زراعی و باغی، دام و منابع آب، گاز و تلفن همراه بود که همچنان نیروهای امدادی را درگیر کرده است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه