چرا صنایع دستی از زندگی خانواده ایرانی حذف شده است؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی مشهد گفت: متاسفانه میزان استقبال عموم از برگزاری مراسم عروسی و ترحیم به شدت کاهش یافته است. از عمده‌ترین دلایل عدم استقبال از برگزاری مراسم‌ می‌توان به شرایط اقتصادی، گرانی اجناس و… اشاره کرد.

ابراهیم کاردیده حقیقی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعطیلی‌های مکرر تالارهای پذیرایی و باغ‌تالارها و همچنین عدم حمایت مسئولان از چنین مجموعه‌هایی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ قریب به ۲ سال واحدهای صنفی تالارهای پذیرایی و باغ‌تالارها تعطیل بود. همچنین با توجه به آمار بالای مرگ و میر ناشی از ویروس و صدور بخشنامه‌های متعدد ستاد ساماندهی کرونا حتی پس از افزایش واکسیناسیون و کاهش مبتلایان و با اینکه یک آرامشی نسبی بر بازار حاکم شد ولی متاسفانه وحشت عمومی از تجمع در محیط‌های سرپوشیده باعث شد برگزاری مجالس همچون گذشته مورد استقبال قرار نگیرد. در حال حاضر برگزاری مراسم‌ از شیوه سنتی خود تغییر کرده و با تعداد محدودتری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تعداد تالارهایی که پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند، افزود: حدود ۳۰ واحد تالار پذیرایی و باغ‌تالار در مشهد در بازه زمانی ۳۰ ماهه از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون به دلیل هزینه‌های سنگین ناشی از نگهداری و تعمیرات، پرداخت عوارض و قبوض، حقوق پرسنل و… ورشکسته شده‌ و پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی مشهد پیش‌بینی خود از وضعیت آینده تالارها و باغ‌تالارها را اینگونه بیان کرد: با شیوع مجدد کرونا و وضعیت اقتصادی موجود مطمئنا برگزاری مجالس کاهش خواهد یافت.  ضرر و زیان غیرقابل جبرانی به صنف ما وارد شده است، در حالی که اکثر مشاغل با ۳۰ الی ۴۰ درصد ظرفیت مجوز فعالیت داشتند اما متاسفانه شرایط این صنف متفاوت بود.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی مشهد در مورد هزینه‌های و نرخ‌های تالارهای پذیرایی گفت: تغییر در قیمت بعضی از اقلام از جمله اقلام اساسی مانند مرغ، برنج، روغن و… در هزینه‌های برگزاری مراسم و افزایش قیمت‌ها نیز تاثیر داشته و به موازات گران شدن اجناس هزینه‌ها هم تغییر خواهد کرد.

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *