تشکیل باشگاه فرهنگی خانواده؛ قدمی در جهت تسهیل ازدواج

  • ۲ سال قبل
  • 0

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به اقدامات این دانشگاه برای دانشجویان اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد تشکیل باشگاه فرهنگی خانواده در این دانشگاه، تسهیل جشن عقد آسمانی ازدواج است.

سمیه اسماعیلی در مراسم زوجین منتخب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که ۵شنبه ۶ مرداد ماه در هتل مدینه الرضا برگزار شد، بیان کرد: با توجه به شکل گیری قانون جوانی جمعیت دانشگاه بهشتی نیز به عنوان یکی از دانشگاه های تراز اول کشور قرارگاه جوانی جمعیت و باشگاه فرهنگی خانواده را ایجاد داد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج فعالیت های این باشگاه به عنوان اولین دستاوردش جشن عقد آسمانی است. یکی از نقاط ضعف همه دانشگاه ها نداشتن اطلاعات منسجمی از متاهلین است که این باشگاه بانک اطلاعاتی را تشکیل می دهد و با جمع آوری اطلاعات، برای گروه هدف برنامه های منسجم تری را در نظر دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه جوانی جمعیت خوابگاهی را در این دانشگاه اضافه خواهیم کرد؛ افزود: تا سطح بینش و نگرش در رابطه با ازدواج به هنگام افزایش پیدا کند.

حرم امام رضا (ع)؛ پناهگاه و درمانگاهی برای مردم است
حجت الاسلام عباس فرازی نیا مشاور فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: در اعتقادات شیعی قائل به این موضوع هستیم که حرم های ائمه دانشگاه، پناهگاه و درمانگاه است؛ بر همین اساس امام رضا (ع) را به عنوان حجت خدا و عالم آل محمد می شناسیم.

وی خطاب به زوج های جوان اظهار کرد: شما در آغاز زندگی مشترک مشرف به زیارت امام مهربانی ها شدید. پیامبر (ص) و امام رضا (ع) هر دو به رئوف بودن مشهور هستند.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به سخن‌مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زندگی مسابقه بی برنده است و هر دو دنبال خدمت به هم هستند، اظهار کرد: و زن و شوهر در آغاز زندگی وقتی به هم محرم می شوند با عسل و گل نشان می دهند که همواره زندگی را به کام یکدیگر شیرین و چون گل از هم پذیرایی خواهند کرد و زن و مرد در کنار عسل و گل در محضر قرآن می نشینند تا زندگی را بر اساس قرآن شروع کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: امام رضا (ع) تنها امام‌معصوم که یک همسر داشتند، سر آن آزمونی برای افراد سست ایمانی است که نسبت به ولایت ایمان کامل نداشتند. امام رضا(ع) نسبت به همسر خود حرمت ویژه ای قائل بودند و وی را خیزران یعنی دسته گل صدا می زدند.

وی خاطرنشان کرد: در زندگی زناشویی برخی خواسته ها محقق نمی شود لذا باید مهرورزی و ادب را نسبت به یکدیگر داشته باشیم و صبور باشیم چرا که امام ما همین گونه رفتار می کردند.

عضو کمیسیون بررسی مدعیان شفایافتگان امام رضا (ع) با اشاره به داروی جامع امام رضا (ع)و امام کاظم (ع) در درمان بیماری ها به ویژه در ایام کرونا گفت: این حرم پناهگاه است، افراد زیادی وقتی ناامید می شوند به امام معصوم پناه می برند و درمانگاه نیز هست و هر کس به این درمانگاه مراجعه کند داروهای شفابخشی که دیده نمی شود عنایت می شود.

حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به تشکیل کمیسیونی در سال ۹۶ متشکل از پزشکان و قاضی و خادم برای بررسی پرونده های شفایافتگان حرم مطهر رضوی؛ اظهار داشت: بعد از تایید توسط همه اعضای کمیسیون، نقاره خانه های حضرت به صدا در می آیند.

در پایان وی دو کتاب (خطابه های فقهی رهبری) و (فتاوای جدید فقهی مقام معظم رهبری) به این زوج ها هدیه می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *