گزارش استاندار به مردم خراسان رضوی: از صنعت و انرژی تا نهضت ملی مسکن

  • ۲ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی در به مناسبت یکسالگی دولت سیزدهم اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی را در استان تشریح کرد.

یعقوبعلی نظری با اشاره به برنامه‌هایی که در طول یک سال خدمت گذاری دولت سیزدهم در خراسان رضوی، انجام شده، گفت:  این یک سال یک دوره سخت و ناپایداری بود، شرایط باثباتی نداشتیم، هر موضوعی اگر مدیریت نمیشد و غفلت میکردیم موجب تنش و التهاب می شد. وی افزود: یکی از راهبردهای ما در استان پیشگیری از التهاب در حوزه های مختلف بود، در همان ابتدای کار بحث گاز را مدیریت کردیم تا در فصل سرما قطع نشود، در مبحث آب نیز اعلام شد که اگر مصرف مدیریت نشود در اوج گرمای تابستان و زمان زائر پذیری با قطعی آب مواجه می‌شویم و این در حالی بود که ۱۳ هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه آب نیاز داشتیم اما ذخیره ما حدود ۸ هزار لیتر آب در ثانیه بود که این امر نیز نیاز به اقدام ویژه ای داشت.

نظری با بیان این مطلب که در همین یکسال باید بازار در هنگام اجرای طرح عادلانه کردن یارانه ها، امنیت مرزها را بعد از تحولات افغانستان و کرونا را مدیریت می کردیم، افزود: از سوی دیگر برای رسیدن به شرایط مطلوب و برنامه ریزی صحیح، شناخت دستگاه‌ها و مدیران استانی و برنامه ریزی های لازم را نیز باید انجام می دادیم.

 ۲۰۰ میلیارد تومان به امر زیارت اختصاص یافت
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر بارگاه رضوی را در استان خراسان رضوی میزبانی می‌کنیم ولی متاسفانه در این خصوص بودجه مشخصی با نگاه ملی به استان اختصاص پیدا نکرده است و امیدواریم با تشکیل جلسات شورای عالی زیارت، امکانات پذیرایی از زائران در این استان افزایش پیدا کند. دبیر شورای عالی زیارت اضافه کرد: البته ۲۰۰ میلیارد تومان در قالب بودجه های استانی به امر زیارت اضافه شده است که در حوزه‌های زیر ساختی قرار می‌گیرد ولی برای هزینه های جاری استان در امر زیارت، محلی در نظر گرفته نشده است.

آغاز عملیات اجرائی بیش از ۳۰۰ پروژه با اعتبار ۸۴ هزار میلیارد تومان
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ما در هفته دولت به لحاظ حجم پروژه ها به عنوان استان اول در سطح کشور شناخته می شدیم، افزود: در هفته دولت ۱۲۳۸ پروژه یا به بهره برداری رساندیم یا عملیات اجرایی آن آغاز شد. ۹۳۰ پروژه در سطح استان به بهره برداری رسید و ۳۰۸ پروژه عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر بیش از ۸۴ هزار میلیارد تومان آغاز به کار کرد.

نظری با اشاره به اینکه مسیر گرفتن مجوز برای صنعتگران به یک هفته تقلیل یافته، ادامه داد: صنایع در استان ما تا یک مرحله ای جلو می رود و بعد از استان خارج می‌شد، تکمیل زنجیره ها در حوزه اقتصادی یکی از اهداف راهبردی ما برای حفظ صنایع بزرگ در استان است و در این جهت سعی کردیم صدور مجوزها را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

وی گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که صنعت مادر را در استان مستقر کنیم و با مستقر شدن صنعت پیش‌برنده، صنایع جانبی شکل می‌گیرد و به یکدیگر متصل می شود و به این ترتیب ما می توانیم یک جریان صنعتی و اقتصادی را در استان راه اندازی کنیم.

۴۰ هزار واحد مسکونی در مشهد ساخته می شود
 استاندار خراسان رضوی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن نیز اظهار کرد: در شهر مشهد با مشکلاتی در خصوص استفاده از زمین مواجه بودیم و سیاست کلی بر این قرار گرفت که برای افراد متقاضی در جغرافیا و محدوده  فعلی شهر مشهد زمین تامین و مورد استفاده قرار گیرد. نظری با اشاره به ۴۰ هزار واحدی که در مشهد ساخته می شود، عنوان کرد: علاوه بر آن در شهرهای پیرامونی مانند بینالود و مهرگان نیز زمین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و با امکانات و تسهیلات قرار گرفته به صورت فردی و یا مشارکتی در برخی نقاط می توانند به ساخت مسکن اقدام کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *