پلیس «موریانه دیوار» را بیرون کشید

  • ۲ سال قبل
  • 0

مردی که مانند «موریانه» در سایت دیوار لانه کرده و با ادعای نفوذ در سازمان ها و دستگاه های دولتی میلیاردها تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، با تلاش نیروهای کلانتری سپاد مشهد دستگیر و به پنجه عدالت سپرده شد.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، در پی شکایت های متعدد از فردی که مدعی بود به دلیل نفوذ در دستگاه های دولتی و غیردولتی توان گرفتن وام های میلیاردی را دارد پرونده ای ویژه در کلانتری سپاد مشهد تشکیل شد و ماجرای کلاهبرداری های «موریانه دیوار» با صدور دستورات محرمانه ای از سوی سرگرد جعفر عامری (رئیس کلانتری سپاد) در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت چرا که طبق ادعای شاکیان، همه آن ها از طریق «سایت دیوار» در دام کلاهبردار حقه باز افتاده بودند. گزارش روزنامه خراسان حاکی است: با توجه به اهمیت موضوع، ابتدا نیروهای کلانتری به جمع آوری اسناد و مدارک پرداختند و سپس با کسب مجوز قضایی عملیات دستگیری «موریانه دیوار» را در حالی آغاز کردند که بررسی ها نشان می داد او در سایت دیوار خود را به عنوان یک سرمایه گذار کلان معرفی می کند و بعد به بهانه گرفتن وام برای مشارکت در پروژه های عمرانی، طعمه هایش را هدف کلاهبرداری قرار می دهد. به همین دلیل افسران کارآزموده کلانتری سپاد از طریق «قرار صوری» وارد عمل شدند و او را در یک عملیات غافلگیرانه به دام انداختند.
بنابراین گزارش، با انتقال این جوان ۳۰ ساله به کلانتری، بازجویی های تخصصی از وی در حالی ادامه یافت که ۱۴ تن از شاکیان به دایره تجسس مراجعه کردند. بررسی های پلیس بیانگر آن بود که متهم «نوید» نام دارد و از سابقه داران حرفه ای است که قبلا نیز به اتهام کلاهبرداری دستگیر شده بود.
یکی از شاکیان درباره چگونگی ماجرا گفت: در یکی از شرکت های خصوصی مشغول به کار بودم که متهم مذکور برای نصب دوربین های مدار بسته به شرکت آمد و در حین گفت وگو ادعا کرد برادرش مدیر بانک … در تهران است و می تواند مبلغ هنگفتی وام جانبازی بگیرد! من هم طمع کردم و تقاضای دریافت وام میلیاردی دادم اما او از من خواست چند میلیون تومان به حسابش واریز کنم و چک و سفته ها را امضا شده به او تحویل بدهم اما او دروغ گفته بود و بعد از واریز پول ها متواری شد.
شاکی دیگر این پرونده نیز گفت: با این مرد (متهم) در سایت دیوار آشنا شدم و برای گرفتن سرمایه آزاد به او زنگ زدم. وقتی ۹۸۰ هزار تومان به عنوان کارمزد به شماره حسابی واریز کردم که در اختیارم گذاشته بود و چک های ضمانت را هم امضا کردم با من برای تایید وام بانکی مقابل بانک عامل قرار گذاشت اما او به بهانه ای از همان جا فرار کرد و من تازه فهمیدم که در دام یک کلاهبردار افتاده ام!
شاکی دیگری که او نیز مدعی بود با متهم در سایت دیوار آشنا شده است در این باره گفت: او (متهم به کلاهبرداری) خود را به عنوان قاضی شورای حل اختلاف معرفی کرد و بعد از جلب اعتماد، من هم مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان به او پرداختم ولی خیلی زود فهمیدم که او یک کلاهبردار است.
یکی دیگر از طعمه های متهم دستگیر شده که مبلغ ۸ میلیون تومان به حساب «موریانه دیوار» پرداخت کرده است نیز گفت: او برای گرفتن چک رمزدار مرا فریب داد و متواری شد و …
به گزارش روزنامه خراسان، تحقیقات بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر وی در حالی ادامه یافت که متهم ،کلاهبرداری های مذکور را پذیرفت و در اعترافاتش گفت: پول ها را به حساب بانکی یکی از بستگانم واریز می کردم و با آن ها سکه های طلا و خودرو می خریدم. شایان ذکر است: متهم مذکور با دستور قضایی روانه زندان شد.

منبع :خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *