• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • استاندار خراسان رضوی: رفع مشکلات حوزه کشاورزی با کمک شرکتهای دانش‌بنیان میسر است

استاندار خراسان رضوی: رفع مشکلات حوزه کشاورزی با کمک شرکتهای دانش‌بنیان میسر است

  • ۲ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: رفع مشکلات و مسایل اصلی حوزه کشاورزی در این استان با کمک شرکتهای دانش‌بنیان میسر و قابل پیگیری است.

ب یعقوبعلی نظری  در چهل و ششمین  قرارگاه اقتصادی دانش بنیان استان که در مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار شد، افزود: باید مسائل اصلی و استراتژیک کشاورزی استان به صورت مشخص در این مرکز پیگیری شود تا در نهایت علاوه بر رفع مشکلات استان، نیازهای اصلی سایر استان های کشور در این حوزه نیز حل شود.

وی بیان کرد: در این راستا باید بتوانیم ظرفیت های اصلی استان در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری را پای کار بیاوریم و  با مدیریت صحیح به سطحی برسیم که در حوزه کشاورزی و تولیدات گیاهی نیازهای مردم به خوبی تامین شود تا دغدغه ها در این خصوص کاهش محسوسی پیدا کند.

نماینده عالی دولت سیزدهم در خراسان رضوی ادامه داد: باید به این سطح از دیدگاه برسیم که امکان حل مسایل و مشکلات کشور با اتکا به توان داخلی انجام پذیر است، این در حالی است که اکنون شرکت های دانش بنیان و فناور بسیار خوبی در سطح استان در حال فعالیت هستند.

نظری اظهار کرد: پژوهش ها نباید به گونه‌ای زمان بر باشد که نتایج حاصله با توجه به تغییر اقلیم، آفت های جدید و نیازهای کشاورزی دیگر کارایی نداشته باشد بلکه باید در زمان مناسب خود به دست آید و مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی نیز گفت: در حال حاضر این مرکز در ۱۰ بخش و با حضور بیش از ۱۲۰ عضو هیات علمی دانشگاه، محقق و مدرس عالی در حال فعالیت است تا طرح های تحقیقاتی سفارش شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی و برخی بخش های خصوصی در سطح استان را انجام دهد.

مسعود نجف نجفی افزود: این فعالیت ها در موضوعات مختلف زراعی، باغی، دامی و دامپزشکی در حال انجام است و در سال جدید و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر حمایت از موضوع کشاورزی توسط شرکت های دانش‌بنیان،  مراکز رشد، ارتقاء پیدا کند و با این نگاه اولین دهکده نوآوری با مفهوم پردیس علم و فناوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به نتیجه مناسب برسد.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه این قرارگاه از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی بازدید و در جریان روند فعالیت‌های آنها قرار گرفت.

افزون بر  ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی در شهر مشهد با بیش از ۷۰ سال فعالیت تحقیقی در امور مختلف کشاورزی و دامداری به این امر اختصاص یافته است.

منبع: ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *