پشت پرده سرقت های منازل !

  • ۲۲ روز قبل
  • 0

مرد کچل سابقه دار که با سپردن وثیقه به دادسرا آزاد شده بود و به طور مخفیانه باندهای سرقت از منازل را هدایت می کرد، این بار در حالی با تلاش نیروهای کلانتری شفای مشهد دستگیر شد که با گذاشتن کلاه گیس،تغییر چهره داده بود.
اوایل دی ماه  سال گذشته بود که با تقویت گشت های نامحسوس در مشهد،عملیات های ضربتی گسترده ای توسط نیروهای کلانتری شفای مشهد برای مبارزه با سرقت آغاز شد.درهمین هنگام یکی از گروه های گشت نامحسوس در بولوار شهید هنرور مشهد،سارق جوانی را دستگیر کردند که مشغول دستبرد به قطعات یک دستگاه پژو۴۰۵ بود.

با انتقال این متهم به کلانتری ،تحقیقات گسترده ای برای دستگیری و شناسایی دیگر اعضای این باند سرقت در حالی آغاز شد که در بازرسی از مخفیگاه سارقان،مقادیر زیادی لوازم و قطعات سرقتی خودروها به دست آمد و برای اولین بار نام«مایون کچل» در اعترافات سارق جوان بیان شد.

او به افسران دایره تجسس گفت:بسیاری از لوازم سرقتی کشف شده را مرد میان سال معروف به «مایون کچل»به من داده است.به دنبال اعترافات اعضای این باند که با دستور قضایی روانه زندان شدند،تحقیقات ماموران انتظامی با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار(رئیس کلانتری شفا)برای شناسایی ودستگیری«مایون کچل» وارد مرحله جدیدی شد. طولی نکشید که نیروهای انتظامی مخفیگاه این مرد۵۰ ساله را شناسایی کردند و در حالی مرد کچل را به دام انداختند که مقادیر زیادی مشروبات الکلی به همراه ۱۴دستگاه ماینر،افشانه فلفل،پنل ضبط خودرو و بیش از ۸۰ کلید وتعدادی دستگاه های گیرنده و دیجیتالی ماهواره کشف وضبط شد.

باانتقال متهم معروف به «مایون کچل» به دادسرا،وی روانه زندان شد و بعد از مدتی با سپردن وثیقه به دادسرا تا زمان رسیدگی قضایی به پرونده اش در حالی آزاد شد که بررسی ها نشان داد رد پایی از متهم در پرونده های سرقت از منازل هم وجود دارد.به همین خاطر تلاش ماموران انتظامی برای دستگیری «مایون کچل» وارد مرحله جدیدی شد اما اثری از متهم در مخفیگاه های وی وجود نداشت .بنابراین رصدهای اطلاعاتی برای دستگیری وی ادامه داشت تا این که بیست و چهارم اسفند گذشته ،یک گروه از افسران گشت نامحسوس به سرپرستی ستوان پیرو ثابت(افسر گشت)،هنگام انجام وظیفه و حفاظت از اموال مردم به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد سرنشینان یک دستگاه خودرو قصد دارند تعدادی لوازم سرقتی را به یک پاتوق مخفی در خیابان نکاح مشهد انتقال دهند. طولی نکشید که رئیس کلانتری نیز به همراه گروهی از عوامل انتظامی به محل استقرار گشت نامحسوس عزیمت کرد و بدین ترتیب عملیات غافلگیری برای به دام انداختن یک باند دیگر سرقت آغاز شد.هنوز منطقه اطراف خیابان های حجت و نکاح به طور کامل در محاصره پلیس قرارنگرفته بود که یک دستگاه خودروی ساندرو وارد کمین نیروهای انتظامی شد و مقابل پاتوقی در بولوار هدایت متوقف شد که زیر نظر پلیس قرارداشت. در این هنگام با اشاره رئیس کلانتری ،بی درنگ عملیات دستگیری آغاز  شد و جوان ۲۳ ساله‌ای به نام «جواد-ت»در حالی به دام افتاد که لوازم سرقتی زیادی از قبیل تلویزیون ال سی دی،کیسه گردو،ریش تراش،سشوارو …کشف شد که دو روز قبل از منزلی در خیابان نکاح به سرقت رفته بود.

بنا بر این گزارش ،باتوجه به اهمیت موضوع بلافاصله پاتوق مذکور نیز با کسب مجوزهای قضایی مورد بازرسی قرارگرفت و یک گوشی سرقتی ،مقادیری مواد مخدر صنعتی به همراه بیش از ۵۰ عدد رنگ موی سرقتی و  صد عدد قرص ترک اعتیاد،کشف شد که قرص ها در بسته بندی خاصی قرار داشتند. بررسی های بیشتر در پاتوق یادشده نشان داد پاتوق متعلق به زن سابقه داری به نام «لیلا»است که با دزدان همکاری می کند. همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد که «جواد-ت»۴ فقره سابقه سرقت از منازل و خودروها را درکارنامه سیاه خود دارد و «لیلا»نیز قبلا به اتهام انتقال قرص های مخدردار به صورت انباری(بلع)به زندان ،دستگیر شده است.اما ماجرای این باند بازهم به نام«مایون کچل»گره خورد و «جواد»(متهم ۲۳ساله)در اعترافات خود مدعی شد که «مایون کچل»از وی خواسته است تا لوازم سرقتی را به مخفیگاه «لیلا» انتقال دهد. این متهم در ادامه اعترافات خود از دستبرد به بیش از ۳۰ منزل پرده برداشت وگفت:به همراه «مایون کچل» سرقت های زیادی را در مناطق ابوطالب ،عبدالمطلب ،حجت،شهید کریمی و …انجام داده ایم که در منازل را هم با کلیدهای مختلف باز می کردیم.

به دنبال اعترافات متهمان دستگیری «مایون کچل»با صدور دستوری از سوی مقام قضایی در دستورکار نیروهای کلانتری شفا قرارگرفت تا این که چند شب قبل گروه گشت نامحسوس،مردی با موهای بلند و تمیز را در حال جمع آوری ضایعات مشاهده کردند که ۲بطری خالی پلاستیکی نوشابه را در دست داشت. افسر گشت که به موهای تمیز و خوش رنگ مرد ضایعات جمع کن مشکوک شده بود،درحالی به سمت وی رفت که ناگهان چهره او را حتی از زیر نقابی که به چهره داشت شناسایی کرد. او همان «مایون کچل» بود که با تغییر چهره قصد داشت به طرف مخفیگاهش برود.بنابراین او بلافاصله دستگیر و به کلانتری هدایت شد. این متهم میان سال وقتی مورد بازجویی های تخصصی قرار گرفت پشت پرده سرقت های زیادی از منازل مشهد فاش شد وبرخی از شاکیان اموال خود را درمیان لوازم سرقتی شناسایی کردند. در همین حال بررسی ها بیانگر آن بود که گوشی تلفن کشف شده از پاتوق «لیلا»مربوط به سرقتی در سال ۹۸ است. یکی از متهمان این پرونده نیز دربازجویی ها اعتراف کرد بیشتر به منازل خالی از سکنه و ساختمان های درحال احداث دستبرد می زدیم که دوربین های مدار بسته نداشتند.

تحقیقات پلیس برای ریشه یابی سرقت های دیگر اعضای این باند در حالی ادامه دارد که تلاش های گسترده ای با دستورات ویژه سردار سرتیپ دوم احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد)برای مبارزه قاطعانه با یغماگران اموال مردم در مشهد آغاز شده است.

منبع : روزنامه خراسان

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *