• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • عمل درمان توده‌های تومورال کبد ، با استفاده از امواج مایکروویو با موفقیت در بیمارستان قائم(عج) انجام شد

عمل درمان توده‌های تومورال کبد ، با استفاده از امواج مایکروویو با موفقیت در بیمارستان قائم(عج) انجام شد

  • ۲ سال قبل
  • 0

نخستین عمل درمان توده‌های تومورال کبد ، با استفاده از امواج مایکروویو  در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم(عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر سیروس نکوئی متخصص رادیولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو  با وب دا اظهار کرد:روش درمان توده کبد با استفاده از امواج مایکروویو ، برای نخستین بار در بخش تصویر برداری بیمارستان قائم (عج) بر روی بیمار ۶۵ ساله که دارای تومور هپاتومای کبد بود ، با حمایت همه جانبه دکتر سیلانیان طوسی، رئیس بخش تصویربرداری و همکاری دکتر امین زاده ، متخصص رادیولوژی انجام شد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در روش امواج مایکروویو که جزء امواج بی خطر هستند ، بدون نیاز به بیهوشی عمومی و برش جراحی، یک سوزن باریک و تحت هدایت ابزار تصویربرداری وارد توده های کبد یا سایر بافت های نرم می گردد و با تولید گرمای کنترل شده باعث تخریب و از بین رفتن سلول های سرطانی می شود .

وی افزود: روش درمانی امواج مایکروویو موثرتر و پیشرفته تر از روش های درمانی پیشین با استفاده از امواج رادیویی RFA می باشد، همچنین با این روش درمانی می توان تومورهای کبد با سایز cm۴_۵ را نیز درمان کرد .

متخصص رادیولوژی و عضوهیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که تجهیزات این روش درمانی در بیمارستان قائم (عج) راه اندازی شده اظهار امیدواری کرد: در بخش های رادیولوژی سایر مراکز درمانی دانشگاه نیز با همگام بودن با تجهیزات به روز دنیا، گامهای موثر و درخشانی جهت ارائه بهتر خدمات و درمان مناسب زائرین و مجاورین بارگاه منور رضوی برداشته شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *