اعتماد به ظرفیت‎های داخلی و تلاش مستمر رمز عبور از تحریم‌هاست

  • ۲ سال قبل
  • 0

تولیت آستان قدس رضوی اعتماد به ظرفیت‎های داخلی، توان متخصصان جوان و کار و تلاش مستمر را رمز عبور و خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه دشمن دانست.

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی در مراسم افتتاح طرح توسعه سه هزار تنی ظرفیت تولید شرکت خمیرمایه رضوی که در محل این شرکت برگزار شد؛ از کار و تلاش مدیران، مهندسان و کارگران سخت‌کوش این واحد تولید قدردانی و ابراز کرد: به سهم خود متواضعانه از زحمات و تلاش‌های ارزشمند و صادقانه شما دست‌اندرکاران و کارگران این مجموعه صنعتی که برای تولید محصولات غذایی سالم برای مردم می‌کوشید، تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی با بیان اینکه در تأسیس کارخانه خمیرمایه رضوی توسط تولیت فقید این آستان مقدس بیش و پیش از مباحث اقتصادی نگاه انسانی برای تأمین سلامت غذایی مردم موردتوجه بوده است، بر اهمیت نقش غذای سالم در تأمین سلامت جامعه تأکید و اظهار کرد: اولویت و نگاه تولید غذای سالم برای مردم همچنان بر این شرکت حاکم است و محصولات تولیدی خمیرمایه رضوی که در «نان» به‌عنوان قوت غالب مردم کاربرد دارد؛ باید از سالم‌ترین و باکیفیت‌ترین تولیدات باشند.
تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه علاوه بر کمیت باید حفظ کیفیت محصولات تولیدی نیز موردتوجه جدی باشد، تصریح کرد: سلامت محصولات غذایی مهم‌ترین هدف صنایع غذایی آستان قدس است، زیرا این محصولات بر ارتقای سلامت مردم تأثیر دارد.
وی با بیان اینکه شرکت‌های تولیدی آستان قدس باید پیشتاز تولیدات کیفی و کمی باشند؛ اظهار کرد: خمیرمایه باکیفیت و سالم نیاز کشور است و چشم‌انداز این مجموعه تولیدی باید تأمین نیازهای ایران، منطقه و سایر کشورها باشد؛ زیرا در وهله اول کاری انسانی و خیرخواهانه و سپس اقدامی در راستای تقویت اقتصاد کشور است؛ البته در این عرصه باید مراقب بود که وارد رقابت با بخش خصوصی داخلی نشوید.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه به اهمیت همت بلند و تلاش مضاعف برای پیشرفت بی‌حدومرز تأکید و با اشاره به آیات و روایات اسلامی در خصوص مدح و ستايش همت عالی، تصریح کرد: آدمی باهمت بلند مي‌تواند به مقاصد عالی برسد و خشنودی خداوند را کسب کند؛ در حديثي امام صادق(ع) مي‌فرمايند: «ارزش هركس به مقدار همت بلند اوست»؛ شخصي از حضرت پیامبر گرامی اسلامی حضرت محمد(ص) سؤال كرد «يا رسول‌الله دو كبوتري كه در هوا در حال پرواز هستند، كدام يك از آن‌ها نزد شما محبوب‌تر است؟ فرمودند: آن‌که بالاتر رفته و خود را به اوج بیشتری رسانده است.»
وی توصیه مؤکد اسلام به انسان‌ها را تلاش بی‌وقفه و شبانه‌روزی برای دنیا و آخرت معرفی و خاطرنشان کرد: آنچه در آموزه‌های اسلامی به آن تأکید شده تلاش و کوشش برای آبادانی دنیا و آخرت است و تنها توجه به یکی از این دو مورد نکوهش است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه انسان حتی در عرض حاجت به درگاه الهی نیز نباید به کم قانع باشد و از خداوند نیز در امور دنیوی و اخروی باید نعمت‌های بزرگ و ارزشمند بخواهد، ابراز کرد: انسان در همه امور باید همت‌ خود را بالا ببرد و در مورد شرکت خمیرمایه رضوی نیز مهندسان و کارگران آن باید به‌گونه‌ای تلاش کنند که بتوانند نیاز ایران و بسیاری از کشورها را تأمین کنند.
وی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به تعیین شعارهای سال با مضامین اقتصادی، بیان کرد: بیش از ۱۰ سال است که رهبر معظم انقلاب شعار سال‌ها را پیرامون مسائل اقتصادی و تولید تعیین می‌فرمایند؛ ما مخاطب ایشان هستیم و وظیفه‌داریم دغدغه‌های معظم له را در حوزه تولید و رفع موانع در حد خود برطرف و این منویات بلند و عزت بخش را به میزان توان اجرایی و محقق سازیم.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دولت و مسئولان در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها هستند، گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها و خروج از محدوده تحریم‌پذیری امکان‌پذیر است و در بسیاری از حوزه‌ها نیز این کار را کرده و موفق بوده‌ایم، دشمن هنگامی‌که دریابد تحریم کارساز نیست دیگر با چماق تحریم بر سر ما نمی‌زند و ما را تهدید نمی‌کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی گفت: خنثی‌سازی تحریم‌ها موجب عزت، استقلال و خودکفایی کشور است و این مهم باکار و تلاش مستمر، اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و توان متخصصان جوان محقق می‌شود، هرکسی در این مسیر گام بردارد در جبهه دفاع از کشور گام برداشته و نزد خداوند اجر و پاداش بسیار خواهد داشت.
گفتنی است؛ آستان قدس رضوی با اعتماد به متخصصان داخلی، برای اولین بار موفق به طراحی داخلی دستگاه‌های صنعت خمیرمایه در کشور شده است که می‌تواند ظرفیت تولید این محصول را برای عرضه در بازار داخلی و صادرات آن افزایش دهد.
در طرح توسعه سه هزار تنی ظرفیت تولید کارخانه خمیرمایه رضوی که فاز اول آن با حضور تولیت آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید، برای نخستین بار در کشور دستگاهی نظیر فرمانتور (تخمیرکننده) که تاکنون از کشورهای اروپایی وارد می‌شد، در داخل کشور ساخته‌شده و تمامی طراحی‌های خطوط تولید، ساخت و نظارت نیز توسط متخصصان و تکنسین‌های داخلی انجام‌شده است.

منبع:آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *