قبض برق پرمصرف‌ها در مشهد چقدر افزایش خواهد یافت؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

خراسان رضوی مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: تنها بین ۲۰ الی ۳۰ درصد از مشترکان خانگی در مشهد بالای الگو برق مصرف می‌کنند که برای آنان پیامک یادآوری و اخطار ارسال می‌شود.

علیرضا کاشی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف برق در مشهد اظهار کرد: در شهر مشهد یک میلیون و ۶۵۰ هزار مشترک برق زندگی می‌کنند که از این تعداد حدود ۸۰ درصد آن مشترکان خانگی هستند.

وی ادامه داد: بنا به دستورالعمل صادره از سوی شرکت توانیر نرخ قبوض برق مصرفی آن دسته از مشترکان خانگی که مصارف برق آن‌ها کمتر از ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است، افزایش نخواهد داشت. همچنین برای مشترکانی که مصارف آنان بین ۲۰۱ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد، نرخ قبض مصرفی به طور متوسط ۱.۵ برابر بخشی از هزینه‌های تامین برق افزایش می‌یابد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد بیان کرد: همچنین برای مشترکانی که مصارف آنان بین ۳۰۱ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد، نرخ قبض مصرفی به‌ طور متوسط ۲.۵ برابر بخشی از هزینه‌های تامین برق افزایش خواهد یافت.

کاشی عنوان کرد: برای مشترکانی که مصارف آنان از ۴۰۱ کیلووات ساعت به بالا در ماه ثبت می‌شود نیز نرخ قبض مصرفی به‌ طور متوسط ۳.۵ برابر بخشی از هزینه‌های تامین برق افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ تا ۸۰ درصد از مشترکان خانگی در فصولی که هوا سردتر است، زیر الگوی مصرف یعنی پایین‌تر از ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می‌کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد تاکید کرد: این مشترکان در صورت عدم مدیریت و کاهش مصرف شاهد افزایش نرخ قابل توجهی در قبض برق خود خواهند بود و تعرفه برق‌شان بالاتر از آن مقداری که محاسبه می‌شود، است.

کاشی خاطرنشان کرد: این رویه برای این اعمال شده که مدیریت مصرف در سطح جامعه شکل گیرد و برای مشترکین کم‌مصرف مشکلی ایجاد نشده و تغییری در تعرفه‌های برق آن‌ها شکل نگیرد.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *