• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا دیروز در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شدند

بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به کرونا دیروز در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شدند

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شدند که سهم بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۱۷۸ بیمار بود.

دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان خراسان رضوی طی ۱۰ روز گذشته با افزایش بیش از ۲۱ درصدی از ۴۸۰ به ۵۸۳ بیمار رسیده است که از این تعداد ۴۶۲ بیمار در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت مراقبت قرار دارند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۳۱ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد ۱۱۲ نفر آنان در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری و تحت درمان هستند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود هزار و ۳۶۰ بیمار سرپایی مشکوک یا مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت و اورژانس بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه مراجعه کردند.

پهلوان افزود: روند تعداد بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در استان خراسان رضوی افزایشی است از این رو از عموم گروه‌های هدف درخواست می شود ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها و حفظ فاصله اجتماعی، واکسیناسیون خود را  تکمیل و دز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۱ هزار و ۹۹۸ تن رسیده است.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۸۰ هزار و ۵۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

هزار و ۲۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۷۹۰ هزار و ۷۸۰ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۲۷۰ دُز دوم و ۳۰ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۱۲ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۳ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۶۲ دُز رسیده است.

هم اکنون ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۵۰ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

منبع :ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *