جهاد دانشگاهی؛ نهال دیروز، درخت تنومند امروز

  • ۲ سال قبل
  • 0

یک نماینده مجلس گفت: جهاد دانشگاهی که روزی نهالی نوپا بود، امروز پس از ۴۲ سال به شجره‌ای طیبه و تنومند تبدیل شده است.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه جهاد دانشگاهی محصول انقلاب اسلامی است و ۴۲ سال پیش بر اساس فرمان امام(ره) شکل گرفت، اظهار کرد: باوجود برخی دیگر از نهادها مانند جهاد سازندگی، کمیته انقلاب اسلامی و… که پس از انقلاب بنیان‌گذاری شدند و بعد از مدتی تغییر ساختار دادند و در دل سازوکارهای اداری و بروکراتیک حذف شدند، جهاد دانشگاهی در تمام این ۴۲ سال با همه فراز و نشیب‌ها، هویت جهادی و مستقل خودش را حفظ کرده است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی که روزی نهالی نوپا بود، امروز پس از ۴۲ سال به شجره‌ای طیبه و تنومند تبدیل شده است. اگر زمانی مسئولیت جهاد دانشگاهی صرفا در حوزه‌های علمی و فرهنگی تعریف می‌شد، امروز به مدد و همت موسسین جهاد دانشگاهی و چهره‌های شاخصی از جمله مرحوم دکتر سعید کاظمی آشتیانی که در تمام این سال‌ها برای بالندگی این‌ نهاد تلاش کردند، شاهد توسعه عرصه‌های حضور جهاد دانشگاهی هستیم و خبرگزاری ایسنا به عنوان یک خبرگزاری مرجع در حوزه رسانه و همچنین پژوهشگاه رویان که امروز در مسائل ژنتیک حرف اول را در منطقه و حتی جهان می‌زند، از نتایج پویایی جهاد دانشگاهی است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با اشاره به حضور فعال جهاد دانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی، ادبیات و… عنوان کرد: امروز جهاد دانشگاهی در تمام کشور و حتی شهرستان‌های کوچک شعبه دارد و در حال خدمت‌رسانی به تمام آحاد مردم است. جهاد دانشگاهی سازمانی چالاک و خدمت‌رسان است که تمام کسانی که با این نهاد سر و کار داشته و از خدمات آن استفاده کرده‌اند، بر سودمندی، کارامدی و ارزشمندی آن صحه می‌گذارند.

ارکانی با اشاره به اهمیت جایگاه جهاد دانشگاهی در تحقق شعار امسال، بیان کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی برگرفته از دل دانشگاه می‌باشد، قاعدتا در سالی که با عنوان “تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” نام‌گذاری شده است، می‌تواند یکی از پیشران‌های اصلی تحقق این شعار باشد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با دارا بودن مجموعه‌ای به هم پیوسته از نخبگان و ارتباط با بدنه علمی کشور، با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف، در حال هدایت و حمایت از نخبگان و صنایع دانش‌بنیان است و همچنین نقش مهمی در اشتغال‌آفرینی در کشور داشته است. در همین راستا ما در پنجشنبه همین هفته در نیشابور میزبان دکتر بیدخوری، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی هستیم تا مراسم افتتاح مرکز خدمات دندانپزشکی و عکس‌برداری دندان را برگزار کنیم‌.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص شعار امسال جهاد دانشگاهی با عنوان “جهاد دانشگاهی؛ زیست‌بوم نوآوری نخبگان ایرانی” گفت: جهاد دانشگاهی تا کنون در حوزه پرورش استعدادهای ایرانی بسیار موفق بوده است. در حوزه‌های مختلف کارآفرینی، علم و دانش و مهارت‌آموزی، نخبگان دانشگاه و جامعه جذب جهاد دانشگاهی شده‌اند و استعدادهای آنان در این سازمان پرورش یافته است و بسیاری از این افراد توانسته‌اند در حوزه‌های اجرایی، علمی، صنعت، کشاورزی و کارآفرینی به مدیران بسیار موفقی تبدیل شوند که این از افتخارات بزرگ جهاد دانشگاهی است.

ارکانی تاکید کرد: داشتن روحیه جهادی، خلاقانه و به دور از ساختارهای کلیشه‌ای و سنتی اداری، جهاد دانشگاهی را از سایر نهادهای مشابه متمایز کرده است و باعث شده است این نهاد به سرعت و با کارامدی بالا، به سمت جلو حرکت کند.
منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *