• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های مشارکتی آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از طرح‌های مشارکتی آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی

  • ۱ سال قبل
  • 0

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به خراسان رضوی، در شهرستان سرخس حضور یافت و از طرح‌های کشاورزی قراردادی و مشارکتی که با همت آستان قدس رضوی و کشاورزان بومی اجرایی شده و همچنین از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان، بازدید کرد.

به گزارش آستان نیوز، سید جواد ساداتی نژاد در این سفر علاوه بر دیدار با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مشهد و گفتگو درباره تقویت های همکاری‌های دولت و این آستان در عرصه کشاورزی، به شهرستان سرخس نیز سفر کرد تا از نزدیک از طرح های اجرایی شده توسط بنیاد بهره‌وری موقوفات در این شهرستان به عنوان پایلوت و الگوی موفق این حوزه بازدید داشته باشد. ساداتی‌نژاد در این سفر ضمن بازدید میدانی از باغات گرمسیری گردو و خرما با کشاورزان و باغداران این منطقه نیز دیدار و گفتگو کرد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از منطقه ویژه اقتصادی سرخس و گمرک شهید شوشتری که با سرمایه‌گذاری و مدیریت آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند بازدید کرد و با ظرفیت‌های آن آشنا شد. در این بازدیدها، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، معاون امور زراعت وزارتخانه و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی نیز وزیر جهاد کشاورزی را همراهی کردند و با طرح‌های مشارکتی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی در این شهرستان آشنا شدند.
ظرفیت سرخس برای افزایش تولیدات کشاورزی
ساداتی نژاد با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای ظرفیت های بی نظیری در زمینه توسعه باغات گرمسیری و کشت غلات است، گفت: با توجه به مولفه های طبیعی و اقلیمی ویژه منطقه از جمله خاک مناسب این منطقه، ظرفیت افزایش چند برابری تولید محصولات کشاورزی را دارد.
اجرای روش های نوین باغداری و آبیاری 
دکتر سید مهدی موسوی بررودی مدیرعامل شرکت کشاورزی رضوی در گفت‌وگو با آستان نیوز درباره این سفر وزیر و بازدیدهای انجام شده، گفت: کشت‌وصنعت سرخس یکی از واحدهای زیرمجموعه شرکت کشاورزی است که آخرین روش‌های نوین باغداری و آبیاری در این باغات در حال اجرا است و وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه در سفر به سرخس از طرح‌های مشارکت محور آستان قدس رضوی در زمینه احداث باغات گردو و پسته مرغوب بازدید داشتند و در جریان فرآیندهای احداث این باغات قرار گرفتند.
موسوی بررودی ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مشارکتی و ارتقاء بهره‌وری اراضی و منابع در اختیار، از جمله اهداف شرکت کشاورزی رضوی است که در تعامل با بخش خصوصی و کشاورزان و باغداران دنبال می شود، به عنوان مثال قراردادی با بخش خصوصی امضا شده است که طبق آن، با پشتیبانی شرکت کشاورزی رضوی و به همت بخش خصوصی، ۴۰۰ هکتار باغ گردو و پسته در مزرعه دولت آباد کشت و صنعت سرخس احداث می‌شود.
موسوی بررودی همچنین با اشاره به جلسه‌ وزیر جهاد کشاورزی با مدیران گروه کشاورزی و صنایع غذایی آستان قدس رضوی گفت: آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی، شناسایی گلوگاه‌های تولیدی و اقتصادی، ارتقاء بهره‌وری و توسعه پروژه‌های کشاورزی در حوزه‌های زراعی، باغی، دامپروری، قند و شکر و… از جمله اهداف برگزاری این جلسه بوده است.

 

امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌ها
وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های وزارت جهاد کشاورزی و آستان قدس رضوی در حوزه کشت قراردادی اشاره و تصریح کرد: این نوع کشت یکی از اولویت های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و با توجه به سابقه شرکت کشاورزی رضوی در اجرای طرح کشت قراردادی دانه‌های روغنی در چهار استان شرقی کشور، این شرکت می‌تواند الگو و همکار توسعه این طرح در سطح ملی باشد.

منبع: آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *