وعده وزارت نیرو برای تامین اعتبارات کشف رود

  • ۵ سال قبل
  • 0

نمایندگان وزارت نیرو در بازدید از کشف رود، با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در این منطقه وعده دادند اعتبارات مورد نیاز سامان دهی این رودخانه تامین شود. در حاشیه بازدید روز گذشته بود که مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گزارشی از روند اجرای طرح سامان دهی آن ارائه و اظهار کرد : در سفر اول هیئت دولت به استان اعتباراتی برای این طرح تصویب شد که از مجموع ۱۶۰ میلیارد اعتبار مصوب، تاکنون بخش کمی دریافت شده است. به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای استان، «محمد علائی» تصریح کرد: بحث آینده کلان شهر مشهد باید مورد توجه ویژه ای قرار بگیرد؛ زیرا ۵۳ درصد جمعیت استان، ۷۵ درصد صنعت و ۹۲ درصد خدمات در این کلان شهر قرار دارد و این موضوع نیازمند تعادل است؛ بنابراین اگر نتوانیم نهاد های مدنی و سازمان های مردم نهاد را وارد میدان کنیم، باید منتظر روزهای بدی برای آب و کشف رود باشیم.علائی عملکرد بازگشایی کشف رود را قابل دفاع و تحسین دانست و افزود: تاکنون ۷۶ کیلومتر از حریم این رودخانه بازگشایی و برخورد قاطع با موتور تلمبه ها انجام گرفته است. وی اظهار کرد: چند مسئله در خصوص کشف رود از جمله تصفیه خانه های موجود همچنان وجود دارد که نیازمند ارتقاست.
تدوین نخستین برنامه جامع تامین آب  و جایگزینی چاه های با کیفیت با پساب
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو هم در این بازدید از تدوین نخستین برنامه جامع تامین آب و جایگزینی چاه های با کیفیت با پساب خبر داد. «محسن بختیار» در بازدید از رودخانه کشف رود اظهار کرد: برای اولین بار در بخش آب و آب و فاضلاب کلان شهرها از جمله مشهد برنامه جامعی برای تامین آب و جایگزینی چاه های با کیفیت با پساب تنظیم شد. وی افزود: پروژه بازگشایی کشف رود در حوزه تامین آب و مصرف صحیح آب بسیار مهم و تاثیر گذار است. وی ادامه داد: سامان دهی کشف رود از جمله اولویت های مدیریتی استان و نخستین موضوع و دغدغه برای وزارت نیرو است که با تدابیر انجام شده تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. وی با اشاره به این که بازگشایی کشف رود طرح بسیار گسترده ای  است، خاطر نشان کرد: اگر سامان دهی  ۷۵ کیلومتری حاشیه کشف رود انجام نمی شد چه بسا تبعات بسیار منفی گریبانگیر ما می شد. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان این که اعتبارات آب و فاضلاب مشهد باید در اولویت قرار بگیرد، ابراز کرد: همیشه ما در مشهد دغدغه تامین آب شرب را داریم و روش های مدیران آبی استان خراسان رضوی تاکنون درست و هوشمندانه بوده است.
تامین اعتبارات بازگشایی کشف رود اولویت وزارت نیرو
مدیرکل دفتر برنامه ریزی راهبردی و تلفیقی وزارت نیرو گفت: اعتبارات طرح بازسازی و بازپیرایی این رودخانه از محل اعتبارات عمومی و استانی در حال تامین است. «یزدان رضایی» با اشاره به بدهی ۱۶۰ میلیاردی وزارت نیرو جهت بازگشایی رودخانه کشف رود اظهار کرد: این طرح در پیوست قانون و اعتبارات استانی، دارای ردیف بودجه است. وی با بیان این که در  وزارتخانه محدودیت منابع مالی داریم، افزود: پروژه بازگشایی و سامان دهی کشف رود برای وزارت نیرو و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و به زودی اعتبارات آن از محل اعتبارات عمومی و استانی تامین خواهد شد.

منبع: روزنامه خراسان رضوی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *