ایـست بـه پـروژه گــازی برای‌حفظ ۸۰۰ درخت

  • ۵ سال قبل
  • 0

تلاش می کنیم مسیر جدیدی را مشخص کنیم تا کمترین آسیب به مردم منطقه برسد
پس از انتشار  گزارش های پیگیرانه روزنامه خراسان رضوی درباره خطر قطع شدن ۸۰۰ درخت در روستای کامه علیای تربت حیدریه در صورت اجرای پروژه خط  لوله گاز، فرماندار تربت حیدریه به خراسان رضوی گفت: به پیمانکار گفته ام که کار را متوقف بکنند و قبول کردند که متوقف کنند.علی رستمی افزود: موافق با اجرای این طرح و پروژه همراه با تخریب اراضی و اشجار نیستیم و تلاش می کنیم مسیریابی جدیدی را انجام دهیم تا کمترین آسیب به مردم این منطقه برسد.
نامه مالکان به رئیس قوه قضاییه؛گزارش روزنامه پیوست بود
محمدی یکی از مالکان اراضی کشاورزی در روستای کامه علیا  می گوید: نامه ای با امضای کلیه مالکان خطاب به رئیس قوه قضاییه  و نامه ای دیگر خطاب به امام جمعه مشهد تنظیم کردیم و توسط یکی از مالکان در نماز جمعه مشهد به دست دادستان مشهد رساندیم. وی از پیگیری های رسانه ای خراسان رضوی تشکر می کند و می افزاید: گزارش های منتشر شده در روزنامه خراسان را هم پیوست نامه ها کردیم تا به دست رئیس قوه قضاییه برسانیم.
فرم های سفیدی که امضا گرفته اید خلاف قانون است
نکته قابل تامل این که در نامه کشاورزان به رئیس قوه قضاییه ضمن شرح موضوع و اعلام نارضایتی برای عبور این خط لوله گاز ۳۲ اینچی از داخل باغ ها  ،مدعی می شوند که در گذشته فرم های سفیدی را از مردم امضا گرفته اند و این خلاف قانون است.
همچنین مالکان باغ های روستای کامه  می افزایند: برای تعیین قیمت اراضی و باغ ها نظر کارشناس دادگستری را قبول دارندو تا احقاق حق خود خواستار توقف فعالیت پیمانکار در این منطقه هستند.
به داد مظلومان روستایی برسید
مالکان اراضی درباره  خطر نابودی این روستا در بند آخر نامه خود ضمن درخواست از رئیس قوه قضاییه مبنی بر اعزام نماینده به این منطقه و آشنایی با شرایط فعلی آورده اند: به داد مظلومان روستایی برسید! زیرا فرمانداری، منابع طبیعی، محیط زیست و شرکت گاز  و پیمانکار توجهی به خواسته های مردم ندارند.آن ها در بخش دیگری از نامه خود نوشته اند: مردم در هیچ شرایطی موافق عبور لوله های گاز از میان باغ های خود نیستند و باید لوله ها از جایی دیگر عبور کند تا آسیبی به این درختان وارد نشود.
تغییر مسیر خط انتقال صورت گیرد و مواظب باشید حقی از مردم ضایع نشود
محمدی ادامه می دهد: در پیگیری های بعدی، آقای سعادتی تبار به نمایندگی از مالکان به دفتر امام جمعه  مشهد رفته و نامه ای با درخواست تغییر مسیر خط انتقال گاز  وجلوگیری از تضییع  حقوق  مردم به دفتر امام جمعه مشهد داده است.
کفه ترازو به سمت مردم است
محمد عسکری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران نیز در گفت وگوی تلفنی با بخش خبر صدا و سیمای خراسان رضوی در واکنش به این موضوع گفت : هدف از اجرای خط انتقال گاز تقویت گاز شهری تربت حیدریه،کاشمر و صنایع وابسته و شهرک های صنعتی است.وی اظهارکرد: پس از برنامه ریزی و شروع یک پروژه ملی ،کارشناسی های متعددی در این خصوص در شرکت گاز ایران صورت می گیرد از جمله این که باید مسیریابی شود  و  کلیه استاندارد های لازم  به اجرا برسد و کمترین خسارت را وارد کند. وی در پاسخ به این سوال که خسارت های وارد شده بر معیشت مردم این منطقه چگونه جبران می شود؟ گفت: در خصوص جبران تصرفاتی که قرار است انجام شود هیئتی سه نفره از یک کارشناس دادگستری به عنوان نماینده شرکت گاز، یک کارشناس دیگر به نمایندگی از دادستان و نماینده مردم و مالکان به عنوان کارشناس سوم تشکیل می شود و مردم شک نداشته باشند که همیشه کفه ترازو به نفع آنان خواهد بود.
منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *