مجری برنامه تلویزیونی در تونس: زن ایرانی دارای فرهنگ و اصالت است

  • ۷ ماه قبل
  • 0

مجری برنامه تلویزیونی در تونس گفت: ایران فرهنگ، اصالت و تاریخ دارد و زن ایرانی دارای فرهنگ و اصالت است.
ویداد محمد، شب گذشته ۸ مهر در اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» هشتم که در مرکز همایش‌های شهدای سلامت مشهد برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: من همیشه درباره ایران مطالعه کردم همچنین فیلم‌های مستند در مورد ایران نگاه کردم اما من به حرف قانع نمی‌شوم بنابراین تحقیق و بعد باور می‌کنم تحقیق و بررسی کردم و دیدم که جایگاه زن ایرانی چیست. در تونس دوست ایرانی دارم و از آنان برای نمایشگاه کتاب تونس دعوت کردم تا در این نمایشگاه مشارکت کنند.
ویداد محمد اهل تونس و مجری برنامه تلویزیونی افزود: ایران فرهنگ، اصالت و تاریخ دارد و زن ایرانی دارای فرهنگ و اصالت است.
وی بیان کرد: زنان در ایران صبور هستند، فعالیت زیاد دارند و در همه جنبه‌های فرهنگی، ورزشی و در همه زمینه‌ها هنرمند هستند و این برای من جالب است و من به زنان ایرانی افتخار می‌کنم.
ملکه صدوق اهل لبنان، خبرنگار و نویسنده در مورد جایگاه زن در ایران نیز به ایسنا گفت: زیارت و شرکت در این همایش نشان داد که جایگاه زن در ایران رفیع است و فقط مختص به مردان نیست ما قبلا تصور داشتیم که زنان ایرانی در برخی موارد محدود شده‌اند اما آنچه مشاهده کردیم برعکس تصورات ما بود و دیدیم که زن در ایران در جایگاه‌های مختلف نقش دارد و در همه فعالیت‌ها شرکت می‌کند حتی چیزهایی که سخت است نیز زن ایرانی می‌تواند به دست آورد.
وی افزود: قبل از جشنواره نیز به ایران سفر کرده بودم و در نظر من ایران خیلی نقش ویژه‌ای دارد و الان می‌بینم که زن ایرانی فعالیت‌های زیاد و مختلفی انجام می‌دهد و در تمام عرصه‌ها و نه فقط در یک جا نقش دارد.

ملکه صدوق در ادامه بیان کرد: من نگاه منفی به ایران نداشتم و این جشنواره فرصتی بود که به ما نشان داد جایگاه زن ایرانی در جامعه و خانواده چقدر موثر و فعال است.
وی در مورد نقش زنان ایرانی در رسانه چنین گفت: زنان ایرانی و خبرنگار نقش مهم و فعال در جامعه دارند و باید خودشان صبر، قدرت و شجاعت داشته باشند، همچنین واقف باشند آمریکا در همه هجمه‌های فرهنگی علیه ایران، خبرهای دروغ در مورد ایران و زن ایرانی منتشر می‌کند. لذا زنان نقش مهمی در جامعه ایران دارند و حرف‌های آمریکا حقیقت ندارد.
خانم نزهل بروشی، ساکن عمان فعال رسانه و شبکه‌های اجتماعی که در یکی از ادارات رسانه دولتی تویسرکان عمان شاغل است در مورد ایران به ایسنا می‌گوید: بار دوم است که به ایران سفر کردم و خوشحال هستم که اکنون اینجا حضور دارم و امیدوارم که بار آخر نباشد که به ایران می‌آیم و امیدوارم که باز هم به ایران بیایم.
وی می‌گوید: آن چیزی که در شبکه‌های اجتماعی از زنان ایرانی دیده بودم با حقیقتی که الان مشاهده می‌کنم خیلی تفاوت دارد و ما حقیقت را اینجا دیدیم؛ زنان ایرانی مقتدر هستند، زنان ایرانی در زمینه‌های ورزشی، پزشکی عالم هستند، همچنین در حوزه‌های فیزیک و غیره فعالیت دارند. آن چیزی که در شبکه‌های اجتماعی پیش از حضور در ایران و مشاهده زنان ایرانی دیدیم، متفاوت است و واقعا غم‌انگیز است که ما چنین دید منفی درباره ایران داشته باشیم. ما زن ایرانی را قوی و مقتدر دیدیم.
من شاید همه حقوق و قوانین را در مورد زن ایرانی ندانم اما چیزی که دیدم این است که در جامعه ایران، زن به جایگاه بالا رسیده و می‌تواند هر کاری که دوست دارد انجام دهد و محدودیت ندارد و استنباط من این است.
اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» هشتم مهر ماه سال جاری در شهر مشهد با حضور ۱۰۰ نفر از بانوان و فعالان رسانه‌ای از ایران و ۴۰ کشور جهان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور زنان ریاست‌جمهوری با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» و به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه‌ریزی و از نفرات برتر هر بخش تجلیل شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *