تلاش برای گشایش «کوشش»

  • ۵ سال قبل
  • 0

پس از ١٠ سال یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان با محوریت کاهش ترافیک در منطقه ٧ مشهد محقق می‌شود

این بار هم شهرداری مشهد روی خوب پروژه‌ای دست گذاشته است،‌ پروژه‌ای با مقیاس منطقه‌ای که اجرای آن هم سطح شهرسازی و معماری دومین کلان‌شهر ایران را افزایش می‌دهد و هم به سبب تسهیل ‌رفت‌و‌آمد ‌شهروندان، رضایت آن‌ها را به همراه می‌آورد. ٢٠٠٠ متر از مسیر بولوار کوشش که تا همین الان همچنان خاکی است قرار است به مسیری مناسب شأن شهروندان منطقه و البته کمک‌کننده به وضعیت ترافیکی اهالی منطقه ٧ تبدیل شود.

این پروژه که ١٠ سالی می‌شود یکی از مهم‌ترین مطالبات شهروندان یکی از وسیع‌ترین مناطق شهری به حساب می‌آید، با اتصال خیابان کوشش تا قائم به طول ٧٠٠ متر و خیابان قائم تا خلج به طول ١٣٠٠ متر، گامی مهم‌ در راستای رفع نیازهای ترافیکی آن‌هاست. شرکت پیمانکار قرار است این پروژه ٢٢ میلیارد و ٢٧٨ میلیون تومانی را دو‌ساله تحویل دهد. با اجرای پروژه مذکور، برقراری و اتصال به شبکه‌های شهری انجام می‌شود به طوری که هم بزرگراه کلانتری و هم بولوار نماز به آن راه پیدا می‌کند. این نکته را هم نباید فراموش کرد که با احداث این راه، چه کمکی به عرصه‌های مستعد گردشگری مثل هفت‌‌حوض می‌شود.

شهردار مشهد هم که به مناسبت آغاز عملیات اجرایی گشایش بولوار کوشش به این محدوده رفته بود، بر اهمیت بازگشایی این بولوار تأکید کرد و گفت بیش از ١٠ سال است مردم محله، ساکنان و کسبه منطقه ٧ مشهد پیگیر اجرای پروژه بازگشایی خیابان کوشش هستند و انتظار می‌رود این کار با سرعت اجرایی شود و در نهایت، تا بیست و دوم بهمن‌ماه ٩٩ به مردم تحویل داده خواهد شد.

محمدرضا کلائی ادامه داد: برگزاری جلسات متعدد کمیته‌های نظارتی و دیدارهای مردمی باعث شد به این نتیجه برسیم که این پروژه را عملیاتی کنیم. این پروژه از دل همین جلسات بیرون آمد و نیاز واقعی مردم منطقه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه از سویی برآوردن نیازهای مردم و توجه به خواست‌ها و مطالبات شهروندان و اولویت‌بندی آن‌ها و همچنین اختصاص منابع و اجرایی کردن آن از وظایف شورا و شهرداری است افزود: اجرای این پروژه را می‌توان بهترین نمونه عملکردی پنجمین دوره شورای شهر مشهد دانست.

کلائی با اشاره به اینکه بر سر اجرای این پروژه مشکل تملک وجود ندارد افزود: رفاه مردم، حمل‌ونقل آسان‌تر و سهولت در تردد در این محدوده شهری به اجرای این پروژه وابسته است و تلاش می‌شود در موعد مقرر این طرح به روی مردم بازگشایی شود.

چشم‌اندازی زیباتر

«قبول داریم ممکن است ضعف‌های مدیریتی وجود داشته باشد اما باید برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی کرد.» این را هم نایب‌رئیس شورای شهر مشهد در این مراسم گفت و ادامه داد: آرزو می‌کنم دل شهروندان به مدیریت شهری محکم باشد و مدیران شهر خود را همراهی کنند زیرا با همراهی و مشارکت است که می‌توان موانع را از سر راه برداشت و تسلیم شرایط نشد.

حمیدرضا موحدی‌زاده اضافه کرد: با بازگشایی مسیر خیابان کوشش راه دسترسی مردم باز و تردد با سهولت بیشتری فراهم می‌شود. این را هم باید گفت که فضا و چشم‌انداز مناسبی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

پروژه‌ای معقول و منطقی

احمد نوروزی، رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد، هم در این مراسم به این موضوع اشاره کرد که درخواست ساکنان منطقه ٧ مشهد مبنای اجرای پروژه خیابان کوشش است. سپس ادامه داد: در ابتدای ‌کار شورای پنجم، نشستی در مسجد امام‌حسین واقع در منطقه ٧ برگزار شد و درخواست و مطالبه بخشی از ساکنان، اهالی و کسبه این منطقه بازگشایی محور انتهای خیابان کوشش بود.

او اجرای این پروژه را معقول و منطقی دانست و یادآور شد: ایجاد این مسیر‌ زمینه تردد مناسب برای کامیون‌های حامل بار سنگ و‌ خودروهای سنگین دیگر را فراهم می‌آورد تا بار ترافیکی این خودروها از شریان‌های اصلی شهر برداشته شود.

وی افزود: کمیته نظارتی منطقه ٧ مشهد موضوع را پیگیری کرد. تأمین منابع صورت گرفت و ردیف بودجه لازم اختصاص یافت. با بازگشایی این مسیر، می‌توان انتظار داشت بخش قابل توجهی از ترافیک معابر منتهی به کوشش حل شود.

منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *