فریاد استکبارستیزی زائران و مجاوران رضوی در یوم الله ۱۳ آبان

  • ۱ سال قبل
  • 0

راهپیمایی باشکوه گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در مشهد مقدس برگزار شد و اقشار مختلف مردم با تشرف به حرم مطهر رضوی، پیوند خود با آرمان های دینی و انقلابی را تجدید کردند و فریاد بلند استکبارستیزی سر دادند.

به گزارش آستان نیوز، همزمان با سراسر کشور، مراسم باشکوه راهپیمایی ضداستکباری مردم مشهد در یوم‌الله ۱۳ آبان برگزار شد و زائران و مجاوران رضوی پس از تجمع در میدان شهدا، مسیر تشرف به حرم مطهر حضرت رضا(ع) را در پیش گرفتند.
در این راهپیمایی که با حضور اقشار مختلف مردم، به ویژه دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد، حاضران با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر داعشی»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست» و … انزجار خود را از تلاش‌های دولت‌های مستکبر برای راه‌اندازی آشوب و ضربه زدن به امنیت ایران نیز اعلام کردند.
آمریکایی‌ها از گسترش انقلاب اسلامی نگرانند
بخش پایانی مراسم ۱۳ آبان در مشهد مقدس، اجتماع راهپیمایان در حرم مطهر رضوی بود که با سخنرانی سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
جلیلی در این مراسم با اشاره به دسیسه‌های آمریکا از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی در ایران گفت: پس از تمامی تلاش های شکست خورده طی این سالها، اکنون آمریکایی‌ها از گسترش انقلاب اسلامی نگران شده‌اند و برای تحقق اهدافشان به اغفال نوجوانان و جوانان روی آورده‌اند در حالی که باید بدانند موانع و کارشکنی‌های آمریکا دیگر نمی‌تواند مانع گسترش این انقلاب شود.
۴ دهه جنایت و فشار استکبار جهانی
جلیلی افزود: آمریکا و همراهان استکبار، از ابتدای حرکت تاریخی امام راحل در سال ۴٢ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همه تلاش خود را از جمله تبعید امام راحل (ره)، حرکت‌های تجزیه طلبانه، ترور هزاران نفر از مردم عادی و مسولان عالی رتبه، جنگ ٨ ساله، سخت‌ترین عملیات نظامی و پس از آن تحریم‌های اقتصادی را به کار گرفت تا این نظام اسلامی را براندازی و مردم ایران را از ادامه حرکت خود متوقف کند اما به اعتراف خود و براساس اظهارات مقامات رسمی آمریکا، در این راه با شکست مواجه شدند.
سیاست فشار حداکثری با اعمال تحریم‌های اقتصادی
وی با اشاره به فشار همه جانبه استکبار جهانی برای از پا درآوردن انقلاب اسلامی، ادامه داد: دشمن متوجه شد که این ملت با سخت‌ترین عملیات نظامی هم از پای در نمی‌آید، به همین دلیل فشار اقتصادی را شروع و تحریم‌های اولیه و ثانویه را اجرایی کرد، تا جایی که دانش‌آموزان و نسل جوان ما هم شاهدند که آمریکا در سال ۹۷ رسمأ اعلام کرد فشار حداکثری خودش را اعمال کرده و هرچه از دستش برمی‌آمد انجام می دهد.
دشمن را در جنگ نرم هم شکست می‌دهیم
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: با همه این دشمنی ها، امروز ایران در مسیر پیشرفت است و اگر ملت ما در مقابل دشمن ایستاد با تکیه بر قدرت جوانان و نوجوانان این ملت بوده است. وی افزود: تمام تلاش امروز دشمن این است که دیگر این نسل تکثیر نشود و تمام نگرانی دشمن این است که آن نسل تکرار شود و این انقلاب و حرکت تداوم پیدا کند.
وی با بیان اینکه علاوه بر فضای مجازی، بیش از ۲۵۰ شبکه ماهواره‌ای فقط برای فضای ایران برنامه پخش می‌کند، خاطرنشان کرد: اگر در جنگ سخت پیروز شدیم به خاطر قدرت نرم ما و امداد الهی بود و دشمن بداند اگر ما آنها را در جنگ سخت شکست دادیم، به سختی او را در جنگ نرم هم شکست می‌دهیم.
جلیلی اقدامات اخیر دشمن را حرکت‌های مذبوحانه و تلاش‌های آخر آنان توصیف و اضافه کرد: دشمن به خوبی شاهد است ملت ایران دارد به قله‌های پیشرفت می‌رسد به همین دلیل، دشمنی که یک روز سخت‌ترین سخت‌افزارها و جنگ‌افزارها را علیه مردم به کار می‌گرفت، امروز به سنگ و چاقو و اراذل و اوباش روی آورده و این نشان استیصال دشمن در مقابل ملت ایران است، می‌خواهد با فحاشی، دروغ و حرکت‌های وحشیانه، ملتی که این گونه مثل کوه ایستاده را از ادامه مسیر خود منصرف کند.
ابزار امروز دشمن، دروغ و اهانت است
جلیلی افزود: حرکت‌های امروز دشمن سبب رسوایی اوست، فکر می‌کند با شکست‌های بزرگ و پی در پی که در جنگ اقتصادی، نظامی و عرصه‌های امنیتی خورده، در میدان فرهنگی می‌تواند ملت ما را شکست دهد برای دستیابی به اهدافش در این میدان، ابزارش، واضح‌ترین دروغ‌ها و رکیک‌ترین اهانت‌ها شده است که نشانه استیصال اوست.
وی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواست نسلی که در دهه ۶۰ آن پیروزی‌ها و موفقیت‌ها را رقم زد تکرار نشود، اما می‌بیند نسل دهه هفتادی ما دوباره آن نسل را تکرار می‌کند.
شایان ذکر است در پایان مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۳ آبان، زائران و مجاوران رضوی نماز جمعه را به امامت آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد اقامه کردند.

منبع :آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *