آیا نهضت ملی مسکن همان معضلات طرح مسکن مهر را به دنبال دارد؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان‌ رضوی گفت: یکی از دلایلی که باعث کاهش کیفیت پروژه‌ها در طرح مسکن مهر شده بود، کم‌رنگ بودن نقش ارکان فنی و قانونی مذکور در پروانه‌های مسکن مهر بود که این موضوع در پروژه‌های نهضت ملی مسکن اصلاح شده و ارکان فوق بر کلیه مراحل اجرایی، طراحی، نظارت و کیفیت مصالح به واسطه مسئولیت قانونی که متوجه‌شان است، نظارت دارند.

مسعود افخمی گلی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کیفیت پروژه‌های حاضر در طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: گروهی از پروژه‌ها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کارگزاری می‌شود که تحت نظارت ناظران بنیاد و همچنین نظارت عالیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود. بر همین اساس رعایت موازین فنی و کیفیت مصالح تحت نظارت ناظران و مسئولان مربوطه بنیاد قرار دارد و روند اجرایی پروژه از کیفیت مناسبی برخوردار است.

وی افزود: سایر پروژه‌ها از شهرداری پروانه می‌گیرد اما در این مدل از پروژه‌ها طراحان معماری، مهندسان عمران، برق و مکانیک و همچنین ناظران عمران، معماری، برق، مکانیک و نقشه‌برداری حاضر هستند. این پروژه‌ها دارای مجری ذی‌صلاح بوده و آزمایشگاه‌های مکانیک خاک، جوش و بتن نیز در محل پروژه قرار دارد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان‌ رضوی خاطرنشان کرد: مشخصات ارکان مذکور در پروانه ساختمانی طرح مسکن ملی درج شده و مسئولیت‌های مربوطه تعریف شده است. طبق بررسی‌ها و بازدیدهای انجام شده به واسطه حضور و مسئولیت ارکان فوق این دسته از پروژه‌ها از کیفیت مناسبی برخوردار است.

افخمی با تاکید بر لزوم افزایش کمیت واحدها در پروژه نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به اینکه به لحاظ کمیت سالانه به تعداد واحد مسکونی بیشتری نیاز است، تعداد واحدها در این پروژه نیز می‌بایست افزایش یابد.

نایب رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان‌ رضوی همچنین به بیان تاثیرات سفر هیات دولت به استان پرداخت و اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی استان و مسئولان دولتی در محل میز خدمت سفر هیات دولت حضور داشتند. اگر ارباب رجوع مراجعه می‌کرد، بلافاصله با حضور مسئولان استانی و کشوری در همان لحظه موضوع بررسی و تعیین تکلیف می‌شد. سفر هیات دولت به استان سفر خوبی بود که در آن موضوعات موردی و ساختاری متعددی منعکس و تعیین تکلیف شد.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *