دردسرهای “من کارت” برای مشهدی‌ها

  • ۸ ماه قبل
  • 0

قطع بودن سامانه شارژ “من کارت” و کمبود پایانه‌های شارژ از فراگیرترین دردسرهایی است که شهروندان مشهدی در طول هفته با آن مواجه هستند و تردد آنها با ناوگان حمل و نقل عمومی را با مشکل و چالش مواجه می‌سازد.

بیش از یک دهه از فعال شدن کارت شهروندی “من کارت” در کلانشهر مشهد می‌گذرد و این کارتها با قابلیت شارژ مجدد به دارندگان آنها اجازه می‌دهد هزینه‌های خدمات شهری نظیر استفاده از اتوبوس، پارکینگ، تاکسی و قطار شهری را پرداخت کنند اما استفاده از این کارت در ترددهای حمل و نقل عمومی همچنان چالشهای برای شهروندان دارد.

قطع بودن سامانه شارژ این کارتها از مهمترین دغدغه های شهروندان است، به طوری که در یک هفته ممکن است چند روز قطعی مقطعی سامانه شارژ تکرار شود و این درحالی است که چنانچه برای پرداخت کرایه اتوبوس و مترو از من کارت استفاده نشود، پرداخت به صورت نقدی و همچنین استفاده از بلیت تک سفره حدود ۲ برابر قیمت برای شهروندان آب می خورد.

در کنار سرگردانی مردم در پی قطع سامانه شارژ من کارت، شهروندان باید برای پرداخت نقدی کرایه اتوبوس به جای مبلغ ۱۲ هزار ریال مبلغ ۳۰ هزار ریال و برای بلیت تک نفره مترو نیز به جای مبلغ ۱۲ هزار ریال پرداخت کرایه با من کارت، مبلغ ۲۰ هزار ریال پرداخت کنند، موضوعی که در ۲ هفته اخیر شهروندان مشهدی به صورت مقطعی آن را تجربه کردند.

دغدغه و اعتراض شهروندان

یکی از شهروندان در ایستگاه مترو شریعتی گفت: شارژکردن من کارت از دردسرهای چند روزه است و به چند پایانه شارژ مراجعه کرده ام اما همه پیام خطا می‌دهند.

مصطفی رسولی افزود: پایانه های شارژ من کارت نیز در سطح شهر بسیار محدود است و همین تعداد کم نیز اغلب اوقات قطع هستند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه پایانه شارژ من کارت در ایستگاه باغ ملی در بیشتر مواقع قطع است و شارژ انجام نمی شود.

این شهروند گفت: از سویی با رانندگان اتوبوس نیز هماهنگی صورت نمی گیرد که وقتی سامانه شارژ مشکل دارد از مسافران کرایه ۲ برابری اخذ نکنند چون بدین ترتیب جریمه خطای شهرداری را باید شهروندان پرداخت کنند.

رسولی افزود: یکی دیگر از مشکلات کوچک بودن فونت دستگاه های شارژ “من کارت” است یعنی اندازه فونت گزینه های شارژ روی دستگاه به قدری ریز است که در خوانش آن مشکل وجود دارد.

یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: حدود ۴۰ دقیقه است که در ایستگاه معطل هستم تا شاید شارژ من کارت فعال شود تا بتوانم از قطار شهری استفاده کنم.

زهرا عرفانی افزود: حتی نیروهای راهنما در ایستگاه هم نمی دانند چرا سامانه شارژ قطع است و این که چه زمانی مشکل رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها راهنمایی که توسط مامور حراست مترو صورت گرفت این بود که از بلیت تک سفره استفاده کنم و این درحالیست که نه تنها نرخ بلیت تک سفره هشت هزار ریال بیشتر از پرداخت کرایه با من کارت است، بلکه سامانه آن نیز اختلال دارد.

او با بیان این که کمبود پایانه های شارژ “من کارت” نیز از دیگر مشکلات است مدعی شد به عنوان نمونه در بلوار شاهد منطقه قاسم آباد در غرب مشهد هیچ پایانه شارژی وجود ندارد.

شهروند دیگری نیز به مشکلات نرم افزار موبایلی “شهر من” اشاره کرد و گفت: یکی امکانات در نظر گرفته شده برای این نرم افزار استفاده از نقشه “شهر من” و دانستن زمان بندی ورود اتوبوس های شرکت واحد است که این زمان بندی دقیق نیست و با مشکلاتی رو به رو است.

مصطفی قطبی افزود: در چند ماه قبل شاهد نمایش حرکت اتوبوس در این نقشه بوده‌ایم ولی اکنون نمایش حرکت هم از نقشه حذف شده است.

وی ادامه داد: در اپلیکیشن “شهر من” به صورت آزمایشی امکان جدیدی در خصوص زمان ورود اتوبوس به ایستگاه تعریف شده است ولی متاسفانه در ایستگاه هایی که تعداد اتوبوس های عبوری از آن زیادتر است نمایش آن به درستی وجود ندارد که لازم است در طراحی و تکمیل این خدمت، نمایش آن بهتر طراحی شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *