ماجرای متهمی که ۶۰ فقره چک بدون دادن رسید از متهم ردیف اول گرفت

  • ۵ سال قبل
  • 0

دهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده شرکت پدیده در دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، روز گذشته به ریاست قاضی سیدهادی منصوری در مشهد برگزار شد.

به گزارش میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، پس از اعلام رسمیت جلسه توسط قاضی منصوری، رئیس دادگاه از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد خواست تا کیفرخواست متهم اسماعیل وفایی فرزندعبداله را قرائت کند.

متهم اسماعیل وفایی با قرار گرفتن در جایگاه متهم و در پاسخ به سوالات مطرح شده گفت: به عنوان مسئول در باشگاه پرسپولیس و پدیده و همچنین در استانداری فعالیت می‌کردم.

به گفته نماینده مدعی العموم، نامبرده تعداد۶۰ فقره چک را بدون دادن رسید از متهم محسن پهلوان دریافت و در جا‌های مختلف هزینه کرده است.

در این هنگام و به دستور قاضی منصوری بین متهمان پهلوان و وفایی مواجهه حضوری انجام شد.

در این مواجهه حضوری، متهم محسن پهلوان گفت: این چک‌ها با نیت خاص صادر و تحویل وی شده اما آقای وفایی آن ها را در محل خود هزینه نکرده است.

پس از انجام مواجهه حضوری بین متهمان و افراد مطلع؛ حسابرس ویژه پرونده به تشریح تخلفات متهم اسماعیل وفایی پرداخت.

پس از انجام مواجهات حضوری و اظهارات حسابرس ویژه پرونده؛ دادگاه از وکیل مدافع متهم اسماعیل وفایی خواست تا به دفاع از موکل خود بپردازد.

طبق کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، متهم اسماعیل وفایی متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع است.

با عنایت به اتمام دفاعیات متهم اسماعیل وفایی و وکیل مدافع نامبرده، قاضی منصوری از نماینده مدعی العموم خواست تا کیفرخواست صادرشده برای یکی دیگر از متهمان به نام هومن میهن پرست فرزند علی ا… به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع را قرائت کند.

متهم در پاسخ به سوال رئیس دادگاه گفت: مطالب و اظهارات خود را در مرحله تحقیقات مقدماتی قبول دارم. محسن پهلوان به دعوت مسئولان وقت، برای سرمایه گذاری به همدان آمد.

پس از پایان اظهارات و دفاعیات نامبرده، قاضی منصوری از نماینده دادستان خواست برای قرائت کیفرخواست متهم عباس عبداله زاده طبسی فرزندغلامحسین اقدام کند.تحصیل مال از طریق نامشروع به واسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده و معاملات آهن آلات و ورق از مفاد کیفرخواست صادر شده برای متهم عبداله زاده است.متهم عباس عبداله زاده طبسی با قرار گرفتن در جایگاه متهم به سوالات مطرح شده از سوی دادگاه پاسخ داد.نماینده مدعی العموم گفت: نامبرده با مبلغ بالاتری، آهن آلات را به پدیده می‌داده و با مبلغ پایین‌تر، سهام پدیده را به نام فرزندان و اطرافیانش دریافت می‌کرده است.

در ادامه جلسه حسابرس ویژه پرونده به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه عملکرد متهم عبداله زاده پرداخت.در این هنگام قاضی منصوری از نماینده اداره دارایی خواست توضیحات خود را ارائه کند.همچنین رئیس دادگاه از نماینده دادستان خواست تا اسناد و مدارک ادعایی را به طور دقیق بررسی و نتیجه را به محضر دادگاه تقدیم کند.

متهم گفت: چنان چه قصوری از جانب من انجام شده حتما حاضر به همکاری هستم.

پس از آن وکیل مدافع متهم عباس عبداله زاده طبسی فرزند غلامحسین در جایگاه قرارگرفت و به دفاع از موکل خود پرداخت.پس از اتمام دفاعیات متهم عباس زاده و وکیل مدافع وی؛ کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در خصوص متهم جعفر مختاری قدیم فرزند محمدحسین توسط نماینده مدعی العموم قرائت شد.نامبرده متهم به تحصیل مال از طریق نامشروع به واسطه فعالیت گسترده در امر دلالی سهام پدیده است.متهم مختاری گفت: سهام را در قبال خانه ام دریافت کردم. قیمت سهام را در نهایت محسن پهلوان تعیین می‌کرد.

نماینده مدعی العموم نیز گفت: نامبرده خرید و فروش سهام حاصل از فروش اموال به پدیده را در پرونده خود دارد.ادامه رسیدگی به جرایم متهمان پرونده شرکت پدیده به صبح امروز پنج شنبه موکول شد.

منبع: مرکز رسانه قوه قضاییه

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *