دستگیری عامل کلاهبردار حرفه‌ای در مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی از دستگیری عامل کلاهبردار حرفه‌ای از افراد بی‌بضاعت در مشهد خبر داد.

 سرهنگ ابراهیم قربان‌زاده گفت: در پی وصول خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو با تماس و به‌بهانه ارسال جهیزیه رایگان، از چند شهروند تقاضای پرداخت وجه به‌عنوان پول باربری کرده و با همین شیوه از تعدادی زیادی مالباخته کلاهبرداری کرده است، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: کارآگاهان پلیس با انجام تحقیقات گسترده دریافتند که فرد کلاهبردار با شناسایی افراد بی‌بضاعت با آنان تماس تلفنی برقرار و ضمن معرفی خودش به‌نام‌های جعلی و با دادن قول واهی در جهت ارسال جهزیه، پول باربری را از آن‌ها دریافت و مالباختگان به‌دلیل پایین بودن وجوهات و هزینه‌های دادرسی از شکایت منصرف شده‌اند.

وی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی توانستند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی او را که دارای سوابق متعدد کیفری سرقت، کلاهبرداری و جعل بود و همچنین توسط مراجع قضایی استان قم تحت تعقیب است، را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

قربان‌زاده خاطرنشان کرد: متهم دستگیر شده از هر یک از شکات مبالغی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان اخاذی کرده و تاکنون تعداد ۱۰ مالباخته شکایت خودشان را در پلیس آگاهی مشهد مطرح است اما طی بررسی‌ها و اسناد مکشوفه توسط پلیس و همچنین اعترافات متهم، متأسفانه به‌دلیل پایین بودن مبالغ کلاهبرداری، ‌ تاکنون بیش از ۵۰ مالباخته دیگر از استان تبریز و خراسان رضوی اقدام به‌طرح شکایت نکرده‌اند.

جانشین فرماندهی انتظامی خراسان رضوی افزود: شهروندان گرامی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به پلیس آگاهی خراسان رضوی شکایات خود را مطرح کنند.

منبع:  پایگاه خبری پلیس

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *