آیا خراسان رضوی کمبود سرم دارد؟

  • ۲ سال قبل
  • 0

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ذخایر سرم خراسان رضوی در وضعیت خوبی است، گفت: از آغاز پیک ششم کرونا تاکنون کمبودی در تامین سرم و داروی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نداشته‌ایم.

دکتر ناصر وحدتی بیان  کرد: ذخایر سرم خراسان رضوی در وضعیت خوبی است و با اینکه در کل کشور به دلیل مشکلات تولید سرم دچار کمبودهایی در این زمینه شده‌اند اما خوشبختانه در مشهد چنین مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: داروخانه‌ها در سطح مشهد سرم مورد نیاز خود را از شرکت‌های پخش لوازم پزشکی تامین می‌کنند. این شرکت‌ها در حال حاضر دچار کمبود دارو هستند و نمی‌توانند به مقدار زیاد سرم به داروخانه‌ها دهند؛ بنابراین داروخانه‌ها با محدودیت‌های مواجه هستند اما این محدودیت‌ها جدی نیست و شامل حال موارد ضروری نمی‌شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تاکنون هیچکدام از  بیمارستان‌ها با کمبود سرم مواجه نشده‌اند، گفت: در آینده نیز بیمارستان‌ها از این لحاظ دچار مشکل نخواهند شد زیرا ذخایر سرم جوابگوی نیاز سه ماه آینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود.

وحدتی تاکید کرد: همچنین از آغاز پیک ششم کرونا تاکنون کمبودی در تامین سرم و داروی بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: با این وجود گاهی ممکن است برخی از  بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها به صورت مقطعی با کمبود دارو و سرم مواجه شود که این نیاز به سرعت تامین می‌شود. این مساله مربوط به دیروز و امروز نیست و در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *