• صفحه خانگی
  • >
  • اخبار مهم
  • >
  • ضرورت توجه بانوان شاغل به نقش اثرگذار مادری و همسری در کنار فعالیت‌های اجتماعی

ضرورت توجه بانوان شاغل به نقش اثرگذار مادری و همسری در کنار فعالیت‌های اجتماعی

  • ۲ سال قبل
  • 0

ضرورت توجه بانوان شاغل به نقش اثرگذار مادری و همسری در کنار فعالیت‌های اجتماعی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی بانوان در عرصه‌ اجتماعی، توجه مادران شاغل به نقش مادری و همسری در کنار فعالیت‌های اجتماعی را ضروری دانست.

به گزارش آستان نیوز، دکتر مالک رحمتی در همایش بانوان شاغل در آستان قدس رضوی که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و مادر برگزار شد، اظهار کرد: تولیت آستان قدس رضوی در سیاست‌های کلان ابلاغی نسبت به توجه و بهاء دادن به نیروی انسانی تاکید ویژه دارند و بر همین اساس ما به نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه نگاه می‌کنیم و خوشبختانه در مرحله جدید انتصاب مدیران در این آستان مقدس نیز، به ظرفیت نیروی انسانی دورن سازمانی توجه ویژه شده است.

بانوان شاغل در آستان قدس رضوی صرفاً یک کارمند نیستند
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به جایگاه مهم خدمت در آستان قدس رضوی اشاره و اظهار کرد: بانوان شاغل در آستان قدس رضوی در حقیقت در دستگاه امامت مشغول به کار هستند و همانند سایر ادارات و سازمان‌ها صرفاً کارمند نیستند، بلکه دیدگاه اعتقادی و ارزشی آن‌ها حاکم بر نیت مادی‌شان است.

رحمتی خطاب به بانوان حاضر در این همایش افزود: نگاه و باور شما بزرگواران بزرگ‌ترین سرمایه برای این آستان مقدس است و آنچه موجب اثر بخشی فعالیت‌های نیروی انسانی در این دستگاه مبارک می‌شود نیز همین اعتقاد و باورهای شماست.

وی ادامه داد: خدمت در آستان مقدس امام رئوف توفیق می‌خواهد که الحمد لله با لطف خداوند این عنایت و نعمت عظیم نصیب و روزی شما عاشقان اهل بیت(ع) شده است، لذا از این نعمت با خلوص نیت مراقبت کنید تا سعادت دنیا و آخرت نصیب‌تان شود.

رحمتی همچنین با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه خدمت در دستگاه امامت گفت: کارمند دستگاه امامت باید نسبت به سایر کارمندان متواضع‌تر، مؤمن‌تر، صبورتر، کارآمدتر و الگو باشد، بر همین اساس لازم است بانوان شاغل در آستان قدس رضوی و به‌طور کلی همه آن‌هایی که توفیق خدمت در این آستان را دارند، این معیارها و اصول را فراموش نکنند و از سوی دیگر مراقب منیت‌ها و خودبرتر بینی‌ها نیز باشند.

 

تقویت بنیاد خانواده راهکار مقابله با جنگ نرم
رحمتی در بخش دیگر از صحبت‌های خود اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران طی ۴ دهه اخیر در قالب جنگ نرم، کانون خانواده را مورد تهاجم فرهنگی قرار دادند تا بنیاد خانواده را متزلزل و جامعه را رو به فروپاشی و نابودی پیش ببرند، در چنین شرایطی تقویت بنیاد خانواده راهکار مقابله با جنگ نرم است و اگر شما همسران و مادران در کنار مشغله کاری نسبت به خانواده توجه ویژه داشته باشید، بدون شک کانون خانواده آسیب‌پذیر نخواهد بود.

وی حضرت زهرا(س) را الگوی کامل در این حوزه معرفی و تصریح کرد: زندگانی بابرکت حضرت زهرا(س) در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و … برای محبین اهل‌بیت(ع) یک الگو و کلاس درس است، چرا که حضرت فاطمه علاوه بر همسرداری و تربیت فرزند، مشغول به دفاع از ولایت و امامت، دفاع از ارزش‌های اسلامی و … بودند.

 

لزوم ایفای نقش اثرگذار مادری و همسری
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ستون خیمه خانواده را همسران و مادران برشمرد و گفت: تلاش کنید روز به روز صفا، صمیمیت، شادی و نشاط را در خانواده افزایش بدهید چرا که اگر مادران شاغل نسبت به این مقوله کم‌توجهی کنند، بدون شک اعضای خانواده آسیب خواهند دید، بنابراین لازم است نقش اثرگذار مادری و همسری را در کنار ایفای مسئولیت اجتماعی و انجام وظایف در مشاغل خود، ایفا کنید.

شایان ذکر است در این همایش، ۸ نفر از بانوان شاغل در آستان قدس رضوی که دارای ۳ فرزند به بالا هستنند، تقدیر شدند.
منبع :آستان نیوز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه