• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • پارکینگ جدید کوهسنگی با ظرفیت ۶۵۰ خودرو در مشهد به بهره‌برداری رسید

پارکینگ جدید کوهسنگی با ظرفیت ۶۵۰ خودرو در مشهد به بهره‌برداری رسید

  • ۳ سال قبل
  • 0

هم‌زمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، پارکینگ شرقی پارک کوهسنگی مشهد در کنار باغ‌موزه دفاع‌مقدس افتتاح شد.

هم‌زمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، پارکینگ شرقی پارک کوهسنگی در کنار باغ‌موزه دفاع‌مقدس با حضور محمدرضا کلائی، شهردار مشهد و دیگر مدیران شهری و استانی گشایش یافت. عملیات عمرانی این پروژه از حدود ۱۱۰ روز پیش و با اعتبار ۱۵ میلیارد تومانی آغاز شده بود و با افتتاح این پارکینگ که ظرفیت جای پارک ۶۵۰ خودرو دارد، علاوه بر خروج ۲ خیابان شهید خلیلی و جهان‌آرا از بن‌بست، دسترسی جدیدی را برای استفاده شهروندان از پارک کوهسنگی ایجاد و ورود به باغ‌موزه دفاع‌مقدس را آسان می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی در مراسم افتتاح این پارکینگ با بیان اینکه پازل طرح فاخر باغ‌موزه دفاع‌مقدس درحال تکمیل‌شدن است و در آینده نزدیک این باغ‌موزه به‌شکل کامل بهره‌برداری می‌شود، گفت: مشهد از همه ایران و کشور‌های جهان برای تشرف به حرم مطهر رضوی زائر دارد و ایجاد هر زیربنا و روبنایی در این شهر، قطعا بازخورد فراکشوری و فرااستانی دارد و این طرح فاخر در آینده می‌تواند سفیر انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت در کشور و خارج از کشور باشد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان افزود: جا دارد از تلاش‌های صادقانه شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد تشکر کنم و از دستگاه‌های مختلف نیز می‌خواهیم با شهرداری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس برای تکمیل باغ‌موزه دفاع‌مقدس همکاری کنند.
همچنین معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد با اشاره به جزئیات این پروژه عمرانی گفت: عملیات اجرایی پارکینگ ضلع شرقی از حدود ۱۱۰ روز پیش آغاز شد و برای به‌ثمررسیدن آن اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

خلیل‌ا… کاظمی با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه افزودن یک ظرفیت جدید برای استفاده از پارک کوهسنگی بوده است، افزود: به همین دلیل پایانه اتوبوس‌رانی زکریا که پایانه میدان شهدا، گردشگری و حرم مطهر رضوی را پوشش می‌دهد، به این قسمت منتقل شد تا مقصد سفر مناسبی برای زائران و همشهریان مشهدی باشد.
وی ادامه داد: همچنین با افتتاح این پارکینگ، دسترسی بولوار شهیدان خلیلی و جهان‌آرا به بزرگراه شهیدکلانتری با ایجاد یک مسیر با عرض مناسب میسر شد و یک دسترسی از بزرگراه شهیدکلانتری به این پارکینگ و این ۲ خیابان ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر افتتاح بخشی از محوطه باغ‌موزه دفاع‌مقدس تا شهریور تصریح کرد: اعتباری که امسال شهرداری برای باغ‌موزه دفاع‌مقدس در نظر گرفته، حدود ۳۰ میلیارد تومان است که بخشی از آن صرف پایان کار ساختمان‌های نیمه‌تمام این مرکز و به‌روز‌رسانی نقشه‌ها و باقی‌مانده آن به پروژه محوطه‌سازی باغ‌موزه اختصاص داده می‌شود.

کاظمی از امضای تفاهم میان شهرداری و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس برای پایان پروژه‌های نیمه‌تمام این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه جلسه هیئت امنای باغ‌موزه دفاع‌مقدس هر ۲ هفته یک‌بار برگزار می‌شود که روند فعالیت‌ها و اقدامات اجرایی مربوط به ساختمان‌ها و محوطه‌سازی کنترل می‌شود تا این پروژه‌ها در موعد مقرر بهره‌برداری شوند.

گام دوم باغ موزه در هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خراسان‌رضوی نیز با قدردانی از نقش فعال شهرداری و شورای شهر در به‌ثمررساندن پروژه باغ‌موزه دفاع‌مقدس گفت: کار باغ‌موزه دفاع‌مقدس به‌صورت جهادی درحال پیشرفت است و خوشبختانه شهرداری زمان و پیشرفت پروژه را به‌خوبی کنترل و مدیریت می‌کند.
سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده با اشاره به افتتاح پارکینگ شرقی کوهسنگی و ورودی باغ‌موزه دفاع‌مقدس افزود: با افتتاح این پروژه، زمینی خاکی و بی‌استفاده در این منطقه از شهر که مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد کرده بود، به یک نقطه کانونی و پرفایده تبدیل شد.

یوسفعلی‌زاده در حاشیه این مراسم در پاسخ به پرسش خبرنگار شهرآرا درباره همکاری مدیریت شهری مشهد در موضوع ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ۳۰ میلیاردتومانی میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و شهرداری مشهد گفت: با اختصاص این اعتبار، بخش‌های مختلف و نیمه‌تمام باغ‌موزه تکمیل می‌شود؛ گام اول امروز برداشته شد و با پایان بخشی از محوطه‌سازی و ساختمان‌های نیمه‌تمام، گام دوم در هفته دفاع‌مقدس برداشته می‌شود؛ گام بلند بعدی نیز آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش‌ها و سالن آمفی‌تئاتر باغ‌موزه در امسال است.

تفاهمی برای ساخت فاز دوم باغ‌موزه دفاع‌مقدس

تفاهم‌نامه ساخت فاز دوم موزه و مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس استان در سال۱۴۰۰، تکمیل ساختمان‌های نیمه‌کاره به‌همراه پروژه بزرگ محوطه‌سازی موزه، ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه، ساختمان شهدای مقاومت و سایر ابنیه مرکز فرهنگی دیروز در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌رضوی به امضای مدیرکل حفظ آثار استان و شهردار مشهد رسید.

به گزارش فارس، شهردار مشهد در این نشست با اشاره به انجام فراخوان آثار فاخر برای یادمان شهدای کوهسنگی مشهد گفت: آثار برگزیده برای این پروژه مشخص شده است، اما به دلیل آنکه در این سال‌ها هیچ یک از طرح‌‎ها به تأیید مشاور بافت شهر نرسیده، ساخت این یادمان معلق مانده است.
محمدرضا کلائی با بیان اینکه ساخت یادمان شهدا یک مطالبه مردمی است، افزود: شهرداری مشهد، پروژه ساخت بنای یادبود را در دستورکار فوری خود قرار داده است.

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز با اشاره به تدفین شهید در ۱۰۸ نقطه خراسان‌رضوی، گفت: تا کنون برای حدود ۵۷ مورد یادمان ساخته شده است و برای احداث و تکمیل یادمان برای حدود ۵۰ مورد از شهدای تدفین‌شده، نیازمند تخصیص و تأمین اعتبار هستیم.
معاون استاندار خراسان‌رضوی نیز با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: مناسبت‌های مرتبط با دفاع مقدس امری نیست که در تراکم برنامه‌های کاری مغفول بماند، بلکه باید به‌عنوان یک اقدام معرفتی و قلبی، همواره سرلوحه کار‌ها باشد و در این راستا نیز اعتقاد به نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید پیوست همه برنامه‌ها قرار گیرد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان با تأکید بر اینکه ساخت و تکمیل یادمان‌های شهدای استان از اولویت‌های پیش روی ماست، بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، پروژه احداث و تکمیل یادمان‌های شهدا در خراسان‌رضوی در یک برنامه ۲ساله اجرا می‌شود.
او ادامه داد: در راستای تکمیل دانش‌نامه دفاع مقدس، باید به‌صورت ویژه از ظرفیت‌های فرهنگی، همکاری با دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در قالب پایان‌نامه کمک گرفت، زیرا پایان‌نامه‌ها می‌تواند فرهنگ غنی دفاع مقدس را در جامعه علمی نیز تقویت کند.
منبع: شهرارا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *