• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • شهرهای مشهد و پوسان می توانند با یکدیگر خواهرخوانده شوند

شهرهای مشهد و پوسان می توانند با یکدیگر خواهرخوانده شوند

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد در دیدار با سفیر کرده جنوبی با اشاره به برنامه ریزی مدیریت شهری مشهد در راستای هوشمند شدن این شهر گفت: برای تحقق این امر آماده همکاری با شهرهای سئول و پوسان که در زمینه شهر هوشمند پیشرفت های قابل توجهی دارند هستیم.

محمدرضا کلائی در دیدار با یوجانگ هیان، سفیر کره جنوبی که در دفتر شهردار انجام شد، افزود: موضوعات ورزشی به ویژه فوتبال و برخی از موضوعات فرهنگی در سال های اخیر ارتباط میان ایرانی ها و کره ای ها را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری منتخب و نماینده مردم است، اظهار کرد: مردم مشهد علاقه مند هستند در یک دیپلماسی عمومی با کشورهای زیادی ارتباط داشته باشند که یکی از این کشورها کره جنوبی است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی و بیش از ۲۰ میلیون زائر به مشهد سفر کرده اند به همین دلیل مشهد یک شهر چند فرهنگی است و به همین لحاظ بیشترین تعداد گردشگر خارجی در میان شهرهای ایران به مشهد سفر می کنند.

کلائی ادامه داد: به دلیل تعداد زیاد زائر و گردشگر که به مشهد سفر می کنند و همچنین اقتصاد قوی مشهد به نوعی درگاهی با دنیای بیرون است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشهد در حوزه هوشمندسازی یکی از پیشرفته ترین شهرهای ایران است، اظهار کرد: در این میان شهرهای سئول و به ویژه پوسان که از پیشرفت خوبی در بحث هوشمندسازی برخوردارند نیز می توانند همکاریهای دوجانبه ای به ویژه در بحث شهر هوشمند داشته باشند.

وی گفت: بر همین اساس از ارتباط میان شهرهای سئول و پوسان با شهر مشهد استقبال می کنیم و معتقدم مشترکات ما آنقدر زیاد هست که آقای سفیر به ایجاد کنسولگری کره جنوبی در شهر مشهد فکر کنند.

وی افزود: معتقدم در گام اول و در راستای مباحث شهر هوشمند و در حوزه مدیریت شهری متخصصان کره ای می توانند تجربیات خود را در اختیار کارشناسان ما بگذارند.

کلائی با بیان اینکه یکی از شهرهایی که به لحاظ جمعیت با شهر مشهد شباهت دارد، شهر پوسان کره جنوبی است، اضافه کرد: پوسان با ۳٫۵ میلیون جمعیت دومین شهر کره جنوبی است و مشهد نیز با ۳٫۵ میلیون جمعیت دومین شهر ایران است و در کنار آن حوزه هایی که مشهد در آن تمایل به پیشرفت دارد پوسان برنامه هایش را در همین مسیر پیشبرده است لذا پوسان و مشهد می توانند با هم خواهرخوانده شوند.

شهردار مشهد ادامه داد: در حوزه دیپلماسی شهری نیز مشهد فعالترین شهر ایران بوده و ۸ سال است که عضو سازمان جهانی مترو پلیس هستیم لذا پیشنهاد می دهیم آقای سفیر موضوع خواهر خواندگی مشهد و پوسان را پیگیری کنند.

وی گفت: مشهد شهرِ ترین ها است به طور مثال در اقتصاد و جذب گردشگر خارجی مشهد جزو ترین های ایران است و پوسان نیز همینگونه است.

وی افزود: ایجاد پرواز مستقیم میان ایران و کره جنوبی در حضور گردشگران تاثیر زیادی دارد اما آن چیز که تعیین کننده است علاقه مردم دو کشور به سفر به کره جنوبی و ایران است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *