• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • کاهش ۴ ساعته اجرای طرح ترافیک هسته مرکزی شهر از اواسط مهرماه

کاهش ۴ ساعته اجرای طرح ترافیک هسته مرکزی شهر از اواسط مهرماه

  • ۵ سال قبل
  • 0

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد از کاهش ۴ ساعته اجرای طرح ترافیک در هسته مرکزی شهراز اواسط مهرماه خبرداد.

خلیل‌الله کاظمی دراین خصوص گفت: با توجه به کاهش حجم ترافیک در نیمه دوم سال در هسته مرکزی شهر ساعت اجرای طرح ترافیک با تائید پلیس راهور ۴ ساعت کاهش خواهد یافت.
وی افزود: بر این اساس ساعت اجرای طرح ترافیک از اواسط مهرماه ۸ صبح تا ۲۰ خواهد بود، این در حالی است که ساعت اجرای طرح در تابستان ۷ صبح الی ۲۳ است.
****افزایش ۳۰ درصدی ترافیک در نیمه اول مهر
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به تمهیدات ویژه ترافیکی مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید اشاره و اضافه کرد: هر ساله همزمان با مهرماه و آغاز سال تحصیلی شاهد افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک معابر اصلی شهر هستیم و الگوی ترافیکی که در تابستان شرق به غرب است به سمت غرب به شرق از انتهای بولوار وکیل‌آباد به مرکز شهر تغییر می‌کند.
کاظمی تصریح کرد: بر همین اساس بهینه‌سازی زمانبندی چراغ‌های فرماندهی تقاطع‌ها از سوی مرکز کنترل ترافیک در دستور کار قرار گرفته و از فردا زمانبندی چراغ‌های فرماندهی تقاطع‌ها با توجه به همین الگو انجام می‌شود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد همچنین به ترافیک سنگین روزهای ابتدایی مهرماه اشاره و اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از والدین در روزهای ابتدایی سال با خودروی شخصی اقدام به جابجایی دانش‌آموزان خود به مدرسه می‌کنند، شاهد ترافیک سنگین در معابر مجاور مدارس هستیم لذا از این دسته از شهروندان تقاضا می‌شود از توقف خودرو درمقابل مدارس خودداری و حداقل ۲۰۰-۳۰۰ متر عقب‌تر ازمدارس توقف کنند
وی افزود: توقف در حریم تقاطع‌ها ممنوع و در صورت توقف توسط دوربین‌های ثبت تخلفات اعمال قانون خواهند شد.
کاظمی گفت: امسال ۷۵۰۰ سرویس مدرسه به حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز در ۹۰۰ مدرسه سرویس‌دهی خواهند کرد و حق تقدم خدمات‌دهی ناوگان حمل و نقل عمومی در ۱۵ روز ابتدایی مهر با دانش‌آموزان خواهد بود.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در راستای سرویس‌دهی بهتر به دانش‌آموزان و دانشجویان سرفاصله رسیدن اتوبوس‌ها و قطارشهری به ایستگاه‌ها کاهش پیدا می کند.
***راهپیمایی خانوادگی به مناسبت روز جهانی “بدون خودرو”
کاظمی در ادامه به ویژه برنامه‌های روز جهانی “بدون خودرو” اشاره و اظهار کرد: به مناسبت این روز دو همایش بزرگ دوچرخه سواری در روز سه‌شنبه دوم مهرماه و همایش پیاده‌روی خانوادگی شهروندان و کارکنان شهرداری مشهد پنجشنبه ۴ مهرماه برگزار خواهد شد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد افزود: ضمن اینکه امروز یکشنبه همزمان با روز جهانی “بدون خودرو” کلیه پارکینگ‌های ویژه کارکنان شهرداری تعطیل و کارکنان و مدیران شهرداری مشهد در حرکتی نمادین از حمل و نقل عمومی استفاده کردند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *