افتتاح مسیر دوچرخه بولوار ملک آباد

  • ۵ سال قبل
  • 0

مسیر دوچرخه بولوار ملک‌آباد با حضور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد، شهردار منطقه یک و جمعی از مدیران این منطقه افتتاح شد.
مجتبی بهاروند، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در مراسم افتتاح مسیر دوچرخه بولوار ملک آباد، با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی شورای پنجم و به ویژه کمیسیون حمل و نقل، گسترش مسیر‌های دوچرخه در سطح شهر است، گفت: با توجه به شرایط فعلی حمل و نقل، ترافیک و معضلات موجود در کلانشهرها هرروزه استفاده از وسیله شخصی گسترش پیدا می‌کند به همین دلیل ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری با فراهم آوردن زیرساخت‌ها و ابزار لازم یکی از سیاست‌های شورای پنجم می باشد.
وی با اشاره به افتتاح مسیر دوچرخه بولوار ملک‌آباد، تصریح کرد: خوشبختانه مسیر دوچرخه ملک‌آباد با استانداردهای لازم به بهره‎برداری رسیده که این موضوع قطعا تاثیر مثبتی در ترغیب شهروندان برای استفاده از این مسیر دوچرخه دارد.
در ادامه محمدهادی مهدی‎نیا، رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد نیز اظهار کرد: احداث و افتتاح این پروژه استفاده مثبت از فضاهای بلااستفاده شهری با هزینه کم و در مدت زمان کوتاه است.
وی ادامه داد: خوشبختانه شهرداری منطقه یک با انجام ابتکارات لازم این مسیر گمشده شهری را به یک پیاده‌راه زنده، پویا و فعال تبدیل کرده است.
رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر ضمن تقدیر از همراهی آستان قدس با شهرداری و شورای پنجم، بر لزوم مشارکت این ارگان به منظور توسعه مسیر دوچرخه بولوار ملک‌آباد تاکید و بیان کرد: به منظور کامل شدن این مسیر باید تمامی معارضات برطرف گردد که آستان قدس می‌تواند با کم یا زیاد کردن دیوار و حصارهای باغ ملک‌آباد، تاثیر مثبتی در این زمینه رفع این معارضات داشته باشد.
افتتاح مسیر دوچرخه بولوار ملک اباد با اعتباری ۵ میلیارد ریالی
جواد اصغری، شهردار منطقه یک هم در مراسم افتتاح مسیر دوچرخه بولوار ملک‌آباد، بیان کرد: با توجه به ضرورت حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا، امروزه استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله‌ای پاک در حمل و نقل عمومی، روز به روز مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: با هدف استفاده بهتر از فضای عمومی و گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری و کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی، مسیر دوچرخه بولوار ملک‌آباد منطقه یک احداث شد.
شهردار منطقه یک مشهد تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال در حدفاصل میدان آزادی تا بولوار ملک‌آباد به طول ۲۴۰۰ متر اجرایی گردید.
لازم به ذکر است در پایان و با حضور مسئول کمیته همگانی و اعضای هیات دوچرخه سواری استان، شرکت‌کنندگان در این مراسم حدفاصل میدان آزادی تا فلسطین را به صورت نمادین رکاب زدند.

منبع:  پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *