• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • لزوم تعامل با آستان قدس در تعیین تکلیف اراضی حبس شده در منطقه ۱۰ مشهد

لزوم تعامل با آستان قدس در تعیین تکلیف اراضی حبس شده در منطقه ۱۰ مشهد

  • ۵ سال قبل
  • 0

شهردار مشهد بر لزوم تعامل با آستان قدس در تعیین تکلیف اراضی حبس شده در منطقه ۱۰ مشهد و وارد کردن آن ها به چرخه فعالیت تاکید کرد.
محمدرضا کلائی با بیان این مطلب در آیین تکریم و معارفه شهردار منطقه ۱۰ که در اتاق جلسات این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: ۹ تکلیف بر عهده شهردار جدید منطقه می گذارم که یکی از آن ها موضوع املاک توسط آستان قدس است که باید مورد توجه قرار گیرد. عمده این املاک در جنوب شرق منطقه قرار گرفته و باید با تعامل با آستان قدس موضوع مرتفع شود. پروانه برای آن صادر شده و به چرخه فعالیت در آمده و ساخت و ساز در آن شکل گیرد.
وی با تاکید بر توجه به بزرگراه آسیایی، افزود: پروژه بزرگراه آسیایی به ویژه در لبه غربی آن و بخش باقی مانده در تحصیل حریم ها و پلاک ها باید در اولویت قرار گیرد. مردم از ترافیکی که در آن محدوده است، رهایی یابند و حداقل تا زمانی که جاده جایگزین مشهد- چناران احداث شود، مشکل مرتفع گردد.
شهردار مشهد با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ دارای رتبه ۴ درآمدی است، خاطرنشان کرد: انتظار داریم با رتبه درآمدی مناسب پس از ۲ سال منطقه را تحویل بگیریم. در این زمینه باید مراقبت کرد که منطقه دچار افت نشود.
کلائی با اشاره به لزوم توجه به جایگاه دانشگاه آزاد سالامی و سایر مجموعه های مرتبط با آن، گفت: وجود دانشگاه آزاد در این منطقه، موتور محرکی می تواند باشد که فضای این محدوده را از خمودگی درآورد. همچنان که چند تن از اعضای شورا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد هستند و خوب است از این ظرفیت استفاده کنند و با تعاملاتی که با دانشگاه برقرار می شود، آنان را به انجام وظایف اجتماعی خود ترغیب کنند.
*لزوم وارد کردن اراضی صدا و سیما به چرخه فعالیت
وی به وجود اراضی بزرگ مقیاس در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: اراضی صدا و سیما و پروژه جام جم از آن جمله است و بکارگیری و وارد کردن آن در چرخه فعالیت باید مورد توجه باشد.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: مسئولیت دیگری که بر عهده شهردار جدید است، توجه به چند پروژه بزرگ به لحاظ زیرساختی، حمل و نقلی، آب های سطحی و آماده سازی است و باید پیگیری شود.
کلائی بیان کرد: همچنین برگزاری رویدادهای مختلفی که منطقه را با شادی بیشتری در شب همراه می کند، باید در اولویت باشد. این رویدادها به صورت خاص در مراکز محله برگزار شود تا در ساعات مختلف شبانه روز نشاط را به منطقه بازگرداند.
وی بر ضرورت تدوین طرح تفصیلی منطقه تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید همکاری جدی داشته باشید تا در مناطق جنوب غرب و به ویژه بولوار نهضت کار سامان یابد. حیف است که این منطقه با برخی لکه ها دچار مشکل باشد.
شهردار مشهد با اشاره به لزوم خدمت رسانی در حوزه های الکترونیک و هوشمندسازی، اظهار کرد: این منطقه، بهترین نظم و ترتیب را برای این منظور دارد و مستعدترین، بعد از منطقه ۱۲ است و می تواند شکل شهرداری الکترونیکی پیدا کند. امید است مسیری که در منطقه ۱۲ در باب هوشمندسازی و شهرداری الکترونیک شروع شده با قوت در منطقه ۱۰ ادامه یابد.
*پیگیری پروژه های ویژه و حقوقات مدیریت شهری
کلائی در ادامه از زحمات شهردار سابق منطقه ۱۰ نیز تشکر کرد و گفت: همواره از شهردار منطقه انتظار می رود گره هایی که باز نشده و به صورت معمول باز نمی شود، با همت و تلاش مضاعف باز کنند. از اینرو از وی که به پاکدستی و شرافت شهره است، انتظار داریم بعضی موضوعات که مدنظر مدیریت شهری است و به صورت عمومی حل نمی شود و نیازمند پیگیری ویژه است، در قالب پروژه های ویژه پیگیری کند.
وی افزود: در این زمینه حقوقات مدیریت شهری در موضوعات اختلافات ملکی با راه و شهرسازی مطرح است. حقوق شهر در این موضوعات ضایع شده و باید در نظر گرفته شود. همچنین پروژه ها و اراضی که شکل ویژه ای در استحصال دارد و با روش های خاصی باید به چرخه تولید در شهر بازگردد، مدنظر است.
کلائی از زحمات رجب زاده شهردار سابق منطقه ۱۰ مشهد تشکر و قدردانی کرد و گفت: تمام نیت صدقی که داشتند توشه راه خود و خانواده اش شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *