قطارشهری مشهد رایگان شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

با مصوبه شورای شهر مشهد قطار شهری در روز شهادت امام رضا به صورت کامل و در روزهای ۲۲ بهمن و روز قدس از زمان شروع فعالیت قطار شهری تا دو ساعت پس از اتمام مراسم این روزها، رایگان شد.

 بتول گندمی در شصت‌ودومین جلسه علنی پنجمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، وحید مبین‌مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در خصوص این لایحه و بار مالی آن عنوان کرد: میزان برآورد هزینه براساس آمار مسافرین است. روز شهادت امام رضا از شلوغ‌ترین روزهای قطار شهری است. بر اساس آخرین آمار  تعداد مسافرین در این روز ۲۰۰ هزار نفر  بوده و  بار مالی این جابجایی‌ها ۱۶۰ میلیون است.
وی ادامه داد. همچنین هزینه جابجایی مسافر در روزهای ۲۲ بهمن و روز قدس هر کدام  حدود ۴۰ میلیون تومان است. در هر کدام از این روزها حدود ۵۰ هزار مسافر جابجا می‌شوند.
تصریح کرد: در مجموع این لایحه بدون احتساب یارانه دولت ۲۴۰ میلیون تومان هزینه دارد اما در حقیقت هزینه تمام شده  ۷۲۰ میلیون تومان شده است.
 متن این ماده واحده که با ۱۱ رای موافق به تصویب رسید، به شرح زیر است:
«به شهرداری مشهد مقدس (شرکت بهره برداری قطار شهری) اجازه داده می شود، با رعایت تبصره های زیر و سقف بودجه مصوب سالانه، نسبت به ارائه خدمات رایگان در ایام مراسم و برنامه‌های عمومی به شرح بندهای این مصوبه اقدام نماید:
۱- روز شهادت امام رضا (ع) در تمامی خطوط درحال بهره برداری
۲- یوم الله ۲۲ بهمن و روز جهانی قدس، از شروع فعالیت تا دو ساعت پس از اتمام رسمی مراسم در تمامی خطوط در حال بهره برداری
تبصره۱ – شهرداری مشهد مقدس مکلف است، در صورت نیاز به ارایه خدمات رایگان توسط شرکت بهره برداری قطار شهری برای هر مناسبتی به جز موارد مندرج در این مصوبه، پس از تأیید کمیسیون مشترک برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی – حمل و نقل و ترافیک- فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر نسبت به ارایه این خدمات اقدام نماید.
تبصره۲- شهرداری مشهد مقدس مکلف است، هرساله آثار مالی اجرای این مصوبه را در آلبوم بودجه شرکت بهره برداری قطار شهری پیش بینی و نسبت به اطلاع رسانی عمومی آن اقدام نماید».

منبع : ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه