خرید و فروش وام ازدواج ممنوع است

  • ۵ سال قبل
  • 0

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی گفت: صف انتظار وام ازدواج در برخی بانک های استان طولانی و بعضا به یک سال نیز می رسد که مدیران این بانک ها باید در این زمینه به بانک مرکزی پاسخگو باشند.

حسن مونسان  اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۴۱هزار و ۷۲۴ نفر در سامانه دریافت وام ازدواج در استان خراسان رضوی ثبت نام کرده اند.

وی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تاپایان خرداد ماه  به ۱۸هزار و ۷۸۲ نفر تسهیلات ۳۰۰میلیون ریالی ازدواج پرداخت و به حساب آنها واریز شده است، همچنین ۱۱هزار و ۵۸ نفر نیز مدارک آنها تایید شده وبه  بانک های عضو کمیسیون بانک های خراسان رضوی معرفی شده اند که برای تشکیل پرونده باید هرچه سریعتر به شعب اعلام شده مراجعه و فرایند مربوطه را طی کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی افزود: ۱۶هزار و ۸۸۳نفر در خراسان رضوی نیز در صف انتظار وام ازدواج هستند که با پذیرش بانک ها ،فرآیند معرفی انها نیز صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حدود ۸۷هزار نفر در خراسان رضوی وام ازدواج را دریافت کردند، بیان داشت: میانگین صف انتظار وام ازدواج در خراسان رضوی در حدود شش ماه می باشد، از طرفی   برخی بانک ها در کمتر از یک ماه این تسهیلات را پرداخت می کنند و صف انتظار وام ازدواج ندارند. اما در مقابل برخی بانک ها نیز صف انتظار وام ازدواج آنها طولانی می باشد و بعضا به یک سال نیز می رسد که مدیران این بانک ها باید در این زمینه به بانک مرکزی پاسخگو باشند.

مونسان تصریح کرد: برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج داشتن یک ضامن معتبر و مورد تایید بانک کافی است و بانک ها در این زمینه نباید برای متقاضیان که عمده جوانان هستند سنگ تراشی و سخت گیری کنند.

وی ادامه داد: اگرچه به صورت رسمی خبری در مورد خرید و فروش وام ازدواج نداشته ایم اما مردم مستحضر باشند که خرید و فروش وام به هر شکل ممنوع است و وام ازدواج نیز از این موضوع مستثنی نمی باشد. از طرفی مسئولیت هر گونه اتفاق در این زمینه برعهده وام گیرنده است و بانک ها تنها فرد وام گیرنده و ضامن او را مورد تعقیب قرار خواهند داد.

منبع: قدس آنلاین

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه