وضعیت آبی همچنان ناپایدار است

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در عین اینکه امسال مشکلی برای تأمین آب مشهد وجود ندارد نباید این تصور ایجاد شود که مشکل کم آبی برطرف شده زیرا وضعیت آبی همچنان ناپایدار است.

حسین اسماعیلیان افزود: منبع اصلی تأمین آب مشهد منابع زیرزمینی است از این رو دغدغه مشکل آب در این کلانشهر همچنان وجود دارد و با یکی دو سال بارندگی مشکل منابع زیرزمینی حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس ۵۵ درصد نیاز آبی امسال کلانشهر مشهد از محل ذخیره سدها تأمین می‌شود. پیش از این تا ۵۵ درصد از حجم آب مورد نیاز مشهد از طریق سد دوستی تأمین می‌شد اما این رقم پارسال به ۱۹ درصد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در پی بارشهای امسال حجم ذخیره آب سدها در خراسان رضوی افزایش یافته و بر همین اساس ذخیره آبی سد دوستی که پارسال ۱۲ درصد بود هم اینک به به ۶۵ درصد رسیده است.

وی افزود: همچنین ظرفیت ذخیره سد ارداک تکمیل شده، حجم ذخیره آب سد طرق به ۷۵ درصد رسیده و ذخیره کنونی آب پشت سد کارده نیز ۳۰ درصد است.

اسماعیلیان گفت: رویکرد امسال شرکت آب و فاضلاب مشهد استفاده حداکثری از منابع سطحی و سدها برای تأمین آب مشهد و بهره برداری حداقلی از آب چاه‌ها و منابع زیرزمینی است.

هر شهروند در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در شبانه روز ۱۲۰ لیتر آب مصرف می‌کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *