• صفحه خانگی
  • >
  • شهری
  • >
  • موافقت وزیر کشور با انتشار اوراق مشارکت، آغاز خط چهار و خرید واگن برای خط یک

موافقت وزیر کشور با انتشار اوراق مشارکت، آغاز خط چهار و خرید واگن برای خط یک

  • ۵ سال قبل
  • 0

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: موافقت وزیر کشور با انتشار اوراق مشارکت، مجوز آغاز عملیات اجرایی خط ۴ و خرید واگن‌های خط یک توسط شهرداری مشهد را در این سفر جلب کردیم.

کیانوش کیامرز در حاشیه بازدید وزیر کشور از خط دو وسه قطارشهری مشهد که با حضوراستاندار خراسان رضوی، شهردار و رییس شورای شهر مشهد انجام شد، افزود: امسال تخصیص اوراق مشارکت ساخت مترو بسیار کم شده است و با توجه به این‌که یکی از راه‌حل‌های ساخت مترو انتشار اوراق مشارکت است، توانستیم تأییدیه انتشار اوراق مشارکت را از وزیر کشور بگیریم.

وی اضافه کرد: شهرداری مشهد برای ادامه اجرای خط ۲و۳ درخواست مجوز انتشار ۱۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را داده بود که متأسفانه دولت میزان آن را بسیار کاهش داد، اما وزیر کشور قول داد که افزایش رقم داشته باشیم و حتی بتوانیم کل ۱۳۰۰ میلیارد تومان را دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله دیگری که به دنبال آن بودیم دریافت اختیار خرید ۶۰ واگن‌ برای خط یک توسط شهرداری مشهد بود، اظهار کرد: در این بازدید قول مساعد داده شد که بتوانیم با همکاری وزیر کشور این مسئله را به صورت مستقیم از آقای جهانگیری پیگیری کنیم.

کیامرز تصریح کرد: دریافت مجوز آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد نیز یکی دیگر از خواسته های ما از وزارت کشور بود زیرا با توجه به این‌که حفاری خط سه در تیرماه ۹۹ تمام می‌شود لذا اگر می‌خواهیم از همین دستگاه TBM با حداکثر سرعت استفاده کنیم باید طراحی و ایجاد شفت‌های خط چهار قطارشهری را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: این موضوع و آمادگی مدیریت شهری را برای آغاز عملیات حفاری تونل خط ۴ را در این بازدید اعلام کردیم که وزیر کشور قول مساعد داد پس از بررسی کارشناسان وزات کشور، بتوانیم عملیات اجرایی خط چهارم قطارشهری مشهد را در همین دوره و همین سال آغاز کنیم.

وی گفت: برای ادامه مسیر از میدان شریعتی تا میدان شهید کاوه که ۴ کیلومتر است، حدود ۱۰۰۰میلیارد تومان هزینه شده و امیدوارم طبق برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده اوایل تیر ماه خط دو را افتتاح کنیم.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه