وضعیت قرمز آلودگی هوای مشهد ۶ روزه شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-05-29 15:28:31Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

همان طور که پیش بینی می شد، دیروز همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس و دانشگاه ها، هوای مشهد برای ششمین روز پیاپی در وضعیت قرمز آلودگی قرار گرفت. هوای مشهد که از چهارشنبه گذشته به دلیل هجوم ریزگردهای صحرای قره قوم ترکمنستان آلوده شده بود همچنان خاکی است و تنفس برای اهالی شهر سخت شده است. محمد عرفانی معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست استان، درباره وضعیت تداوم آلودگی هوا در مشهد به «خراسان رضوی» می گوید: بر اساس اطلاعات مرکز پایش آلاینده های زیست محیطی مشهد، شاخص کیفیت هوا در ساعات اولیه صبح روز گذشته (دوشنبه) روی عدد ۱۵۱ و در وضعیت قرمز ناسالم برای تمامی گروه ها قرار داشت اما در ساعت ۱۲:۳۰ این عدد به ۱۳۹ رسیده و روند آلودگی هوا کاهش یافته است. وی می افزاید: منبع آلودگی هوای مشهد ریزگردهای صحرای قره قوم ترکمنستان است که روند کاهشی داشته است.
بی توجهی به مصوبات کمیته اضطرار
اما در پی آلودگی متمادی هوای مشهد و قرارگرفتن آن در وضعیت قرمز، کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز شامگاه شنبه در مشهد تشکیل جلسه داد و ضمن بررسی شرایط اعلام کرد که روز اول مهر، مهدهای کودک و پیش دبستانی ها تعطیل است و مراسم بازگشایی مدارس نیز نباید در محیط های باز انجام شود. این در حالی است که مشاهدات عینی خبرنگاران ما و همچنین گزارش های دریافتی از مردم حاکی از این است که برخی مهدهای کودک و پیش دبستانی ها به این مصوبه کمیته اضطرار بی توجهی کردند و فعال بودند. برخی مدارس نیز مراسم خود را در حیاط مدرسه برگزار کردند. این بی توجهی به مصوبات کمیته اضطرار که پیش از این نیز بارها تکرار شده، نشان از نبود نظارت جدی و نداشتن ضمانت اجرایی مصوبات دارد که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.

منبع: روزنامه خراسان
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه