افزایش مصرف گاز در خراسان رضوی

  • ۲ سال قبل
  • 0

سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی گفت: طی سال جاری میزان مصرف گاز نسبت به سال گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع افزایش پیدا کرده، به طوری که میزان مصرف گاز در استان در تمام بخش‌ها در بهمن ماه به ۸۰ درصد رسیده است.

حمیدرضا افشون در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان مصرف گاز در استان اظهار کرد: اقداماتی که برای بهینه‌سازی و کاهش مصرف گاز در استان صورت گرفته، شامل مدیریت مصرف صنایع از جمله اجرای محدودیت مصرف گاز در صنایع فولادی و سیمانی و همچنین شروع طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها از سال گذشته به صورت رایگان است.

سرپرست واحد بهینه‌سازی مصرف گاز شرکت گاز خراسان رضوی عنوان کرد: میزان مصرف مشترکان به ۱۲ پله تقسیم شده که گازبهای مشترکان در سه پله‌ اول نسبت به سال گذشته تغییری نکرده اما گازبهای مشترکان پله‌های ۱۱ و ۱۲ در سال جاری سه برابر افزایش پیدا کرده است.

۱۲ درصد از مصرف گاز مشترکین خانگی مربوط به پرمصرف‌هاست 

افشون خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار درصد از مشترکان خانگی که میزان مصرف گاز آن‌ها ۱۲ درصد است، پرمصرف محسوب می‌شوند و افزایش تعرفه‌ برای آن‌ها بسیار ملموس بوده است.

وی با اشاره به راهکارهای بهینه‌سازی مصرف گاز تصریح کرد: دوجداره کردن پنجره‌ها و تهیه‌ وسایل دارای راندمان بالای انرژی از جمله راهکارهای کاهش مصرف گاز است.

منبع :ایسنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *