مشهد ميزبان اولين رويداد بين المللی رسانه «خورشید»

  • ۹ ماه قبل
  • 0

اولین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» از ۲۷ تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

با همکاری شهرداری مشهد مقدس و معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» از ۲۷ تا ۲۹ مرداد ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار و گفتگو با شهردار مشهد مقدس، دو عضو شورای اسلامی شهر، رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد و اعضای کمیته اجرایی این رویداد گفت: موضوع زن و خانواده یکی از موضوعات بسیار ضروری در حوزه رسانه است و رشد زنان به عنوان کنشگران فعال در رسانه و نیز موضوع زن و خانواده در رسانه محور‌هایی هستند که معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار خود داشته است و بر همین مبنا رویداد بین‌المللی رسانه «خورشید» طراحی شد و شهرداری مشهد مقدس با جایگاه و انگیزه‌ای که دارد میزبان این رویداد در جوار ملکوتی حضرت شمس‌الشموس شده است.

فرشاد مهدی‌پور افزود: امیدواریم با همراهی و هماهنگی‌های خوبی که وجود دارد شاهد برگزاری یک رویداد خوب و تأثیرگذار در شهر امام رضا (ع) باشیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی، اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید به سمتی برویم که دبیرخانه دائمی رویداد در مشهد تأسیس شود و این مسئله باید پس از بررسی‌های لازم و ایجاد پیش‌نیاز‌ها در حین برگزاری رویداد مطرح شود.

مهدی‌پور با اشاره به اینکه جای چنین رویداد رسانه‌ای در میان رویداد‌هایی که برگزار می‌کنیم خالی بود تصریح کرد: ما در ایران یک رویداد بین‌المللی رسانه‌ای ویژه بانوان فعال در این حوزه نداشتیم که رویداد خورشید این خلاء را پر می‌کند.

وی افزود: هرچند برنامه متمرکز در مشهد خواهد بود، اما هدف تنها برگزاری رویداد در شهر مشهد نیست بلکه می‌خواهیم تا در مدت‌زمان برگزاری رویداد تمام توان فرهنگی، هنری، تبلیغی و دانشگاهی مشهد به کار گرفته شود.

وی ضمن قدردانی از توجه اعضای شورای اسلامی مشهد مقدس از همکاری‌های شهردار محترم مشهد و همکاران‌شان در فراهم کردن مقدمات برگزاری این رویداد تشکر کرد و افزود: ترویج فرهنگ رضوی و تحقق جهان‌شهری نیازمند برگزاری رویداد‌های بین‌المللی مانند این رویداد است.

در این نشست شهردار مشهد با اشاره به اینکه شعار دوره ششم مدیریت شهری «مشهد جهان شهر برکت و کرامت است» گفت: معتقدیم ترویج فرهنگ رضوی و تحقق جهان‌شهری نیازمند توسعه دیپلماسی شهری و برگزاری رویداد‌های بین‌المللی است.

محمدرضا قلندر شریف در این نشست در خصوص برگزاری اولین رویداد بین‌المللی رسانه خورشید افزود: هدف ما از رویداد بین‌المللی رسانه خورشید صرفا برگزاری یک رویداد نیست بلکه بنیان‌گذاری یک رویداد بین‌المللی دائمی و اثرگذاری واقعی است.

وی اضافه کرد: معتقدیم شهر مشهد با توجه به ظرفیت‌هایش به برگزاری رویداد‌های بین‌المللی نیاز دارد و تحقق شعار «مشهد جهان‌شهر برکت و کرامت» نیز نیازمند برقراری ارتباطات بین‌المللی و توسعه این ارتباطات است لذا به‌گونه‌ای پایه‌ریزی شود که این رویداد علی‌رغم ماندگار شدن پربار نیز باشد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رویداد‌های بین‌المللی در مشهد در راستای ترویج فرهنگ رضوی در جهان بسیار تأثیرگذار خواهد بود خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه محور اصلی این رویداد مسائل بانوان است باید محتوا نیز بر محور نقش زن در اسلام، نقش زن در جامعه و نقش زنان نخبه و تأثیرگذار مشهدی متمرکز باشد.

منبع:شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *