تولید یک سوم برق جهان با انرژی تجدیدپذیر

  • ۹ ماه قبل
  • 0

انتظار می‌رود که انرژی خورشیدی و بادی در سال ۲۰۲۳ به ترتیب ۱۷ و ۱۶ درصد رشد کنند و انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از یک سوم منبع برق جهان را در سال ۲۰۲۴ تشکیل دهند.

به نقل از ویفروم، تقاضای جهانی انرژی در سال آینده افزایش می‌یابد و با کاهش سرعت تولید انرژی فسیلی به ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر بیشتری نیاز خواهیم داشت و این پیامی است که از گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) درباره بازار برق منتشر شده است.

انتظار می‌رود تقاضای امسال کمتر از ۲درصد افزایش یابد که از ۲.۳ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است. متوسط نرخ رشد سالانه از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ به میزان ۲.۴ درصد اعلام شده است.

منابع انرژی تجدیدپذیر کافی برای پاسخگویی به تقاضای اضافی تامین برق در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۴ وجود دارد.

آژانس بین‌المللی انرژی همچنین اظهار کرد که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۴، برق تولید شده از سوخت فسیلی کاهش می‌یابد.

نیاز جهان به برق در سال‌های آینده به شدت افزایش خواهد یافت. کیسوکه ساداموری، مدیر بازارهای انرژی و امنیت آژانس بین‌المللی انرژی در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: انتظار می‌رود افزایش جهانی تقاضا تا سال ۲۰۲۴ حدود سه برابر مصرف برق فعلی آلمان باشد.

به گزارش رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند رشد پیش‌بینی‌شده را تا سال آینده پوشش دهند زیرا منابع تجدیدپذیر بیش از یک سوم عرضه برق جهان را برای اولین بار در سال ۲۰۲۴ تشکیل خواهند داد.

انرژی‌های تجدیدپذیر سهم فزاینده‌ای از تولید برق را به خود اختصاص می‌دهند که منجر به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید برق می‌شود و اکنون زمان آن فرا رسیده است که سیاست‌گذاران و بخش خصوصی بر روی این مورد سریع‌تر عمل کنند تا اطمینان حاصل شود که انتشار گازهای گلخانه‌ای از بخش برق به‌طور مداوم کاهش می‌یابد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *