• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • تحصیل ۱۱۰ هزار دانش آموز در ناحیه ۷ مشهد به عنوان بزرگترین ناحیه تحصیلی کشور

تحصیل ۱۱۰ هزار دانش آموز در ناحیه ۷ مشهد به عنوان بزرگترین ناحیه تحصیلی کشور

  • ۲۷ روز قبل
  • 0

مرتضی نظرنژاد در نشست خبری با خبرنگاران اظهارداشت:سال گذشته، یکی از مدارس ناحیه ۷ بالاترین میانگین معدل پایه دوازدهم را در کشور کسب کرد و در کنکور تنها دانش آموز رتبه تک رقمی استان  باکسب رتبه ۵ و کسب ۲۰ رتبه کشوری توسط این اداره رقم خورده است.
وی بااشاره به اینکه امسال نیز اتفاق بسیار خوبی در مدارس کشور به همت دولت سیزدهم رخ داد، افزود: هم اکنون پایه های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت هماهنگ در کشور درحال انجام است و از  اقدامات مهم دولت در حوزه تحصیلی، برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ بود.
نظرنژاد اجرای رویداد نوگلان حسینی برای ۲۵۰ نفر از نوآموزان کودکستان را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد:کسب رتبه اول اشتراک مجلات رشد با اشتراک ۴۳ هزار نفر با این هدف که بتوانیم دانش‌آموزان را از مقطع ابتدایی با کتابخوانی آشنا کنیم، از فعالیت‌های دیگر ناحیه ۷ آموزش و پرورش خراسان رضوی است.
رئیس ناحیه ۷ آموزش وپرورش مشهد با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: در این ناحیه ساختمان های زیادی در سال‌های اخیر ساخته شد اما متاسفانه فضای آموزشی پیش بینی نشده و  ما نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف استان هستیم البته امسال پیش بینی  ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس را در طرح مولدسازی داریم.
وی تاکیدکرد: جشنواره رشد با شرکت ۴۰ هزار دانش آموز برای اولین بار در ناحیه ۷ و دست نوشته‌های طلایی با همکاری ۳۰۰ معلم پایه اول ابتدایی و ثبت نام ۱۰ هزار دانش آموزان برگزار شد؛ همچنین  ناحیه ۷ در تربیت بدنی  رتبه اول را در بین نواحی کسب کرده و کسب رتبه اول استانی در طرح میدان ۱۴۰۲ را به دست آوردیم که بیشترین بازخورد را در بحث انتخابات داشت.
نظرنژاد تصریح کرد: ناحیه ۷ با ۱۱۰ هزار دانش آموز یکی از بزرگترین نواحی در خراسان رضوی است و جزء ۱۵ ناحیه بزرگ کشور محسوب می‌شود.
خاطرنشان کرد:کسب دو مدال برنز در زمینه ادبی و شیمی ، کسب رتبه اول کشور در دریافت تهیه اثر در مسابقات نجوم، قبولی ۲۶۰ دانش آموز در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی از دیگر موفقیت‌های ناحیه ۷ آموزش و پرورش است.

رویکرد ما غیر از بحث های علمی بحث های پرورشی است گفت:کسب رتبه اول توسط مدارس ناحیه در جشنواره فرهنگ هنر و مدارس، برتری۴ دانش آموز و دو همکار در طرح پرسش مهر، بالاترین جذب دانش آموزان‌ پیشتاز ، برگزاری کلاس‌های خبرنگاری از دیگر افتخارات ناحیه ۷آموزش و پرورش مشهد است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *