شهرهای قرمز کرونایی در خراسان رضوی کاهش یافتند

  • ۲ سال قبل
  • 0

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام وزارت بهداشت تعداد شهرهای با وضعیت قرمز شیوع ویروس همه‌گیر در خراسان رضوی نسبت به هفته پیش گذشته از ۱۱ شهر به هفت شهر کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر شهرهای خلیل آباد، درگز، سبزوار، فیروزه، قوچان، کاشمر و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر شهرهای بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، سرخس، کلات، کوهسرخ، گناباد و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهرهای استان در شرایط زرد کرونایی قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهمترین نگرانی مدافعان سلامت کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در روزهای پایانی سال و ایام‌ نوروز است.

وی افزود: در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا و یا مشکوک به کرونا در خراسان رضوی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات اومیکرون می تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند و یا مبتلا به بیماری مزمن هستند ایجاد کند.

دکتر پهلوان ادامه داد: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه نمایند و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

وی گفت: به نشان داده همکاری مردم نقش موثری در مهار طغیان کرونا دارد لذا از عموم مردم درخواست می‌شود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیرانه، اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، استفاده از ماسک طبی صورت و تکمیل واکسیناسیون، مدافعان سلامت را در مهار این همه‌گیری یاری کنند.

این مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفات بهداشتی می‌توانند موارد را به شماره‌های ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ اطلاع دهند تا کارشناسان بهداشت محیط به آن رسیدگی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۷ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۱۵۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۷ هزار و ۵۹۳ تن رسیده است و چهار هزار و ۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌ های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

منبع:ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه