تردد خودرو در جاده قدیم مُلک‌آباد – مشهد ممنوع شد

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضویی گفت: جاده قدیم مشهد-ملک آباد و برعکس از امروز دوشنبه بر روی تردد خودرو‌ها مسدود اعلام شد و به تردد کاروان زائران پیاده دهه پایانی صفر به حرم حضرت رضا (ع) اختصاص یافت.

جعفر شهامت افزود: این تصمیم جهت سهولت تردد کاروان‌های زائران پیاده حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اتخاذ شده است، لذا از امروز ۲۰ شهریور تا پایان روز شنبه ۲۵ شهریور تردد انواع وسایل نقلیه در این جاده ممنوع می‌باشد.

وی بیان کرد: هماهنگی و پیش بینی لازم برای تردد خودرو‌ها از مسیر جایگزین در آزادراه مشهد – باغچه انجام شده است.

جاده قدیم مشهد-ملک آباد به طول حدود ۳۵ کیلومتر به موازات آزادراه مشهد-باغچه، مسیر تردد قدیمی بین ۲ شهر مشهد و نیشابور است که معمولا در دهه پایانی ماه صفر هر ساله با تمهیدات خاص به تردد زائران پیاده امام رضا (ع) اختصاص می‌یابد.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می‌شود. در این دهه ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می‌رسد.

اوج عزاداری‌ها و سوگواری‌های حسینی در خراسان و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات‌های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور با وسایل نقلیه و یا با پای پیاده به مشهد الرضا آمده و آیین‌های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جای می‌آورند.

منبع :شهرآرا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *