۴۷ درصد مددجویان کمیته امداد در مشهد حاشیه‌ نشین هستند

  • ۲ سال قبل
  • 0

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: ۴۷ درصد از مددجویان زیر پوشش خدمات این نهاد در کلانشهر مشهد حاشیه‌نشین هستند.

به گزارش مردم مشهد ، رضا سلم آبادی دراولین نشت خبری خود بیان کرد: به این ترتیب ۵۰ درصد اعتبارات منظور شده این نهاد برای مشهد در حاشیه این کلانشهر هزینه می‌شود.

وی اظهارکرد: با هدف حمایت از این مددجویان، اکنون خیران مسکن‌ساز ۶۰۰ واحد مسکونی را در حاشیه شهر مشهد در دست ساخت دارند که علاوه بر آن ۲۰۰ واحد مسکونی نیز در منطقه پنج تن در حال ساخت است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: با توجه به حجم آسیب ها و نیازمندی موجود در حاشیه شهر مشهد، اعتبارات فعلی پاسخگوی نیاز این بخش نیست.

۳۹۶ هزارنفردراستان تحت پوشش کمیته امدادقرار دارد

وی ادامه داد: هم اینک ۲۱۲ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۳۹۶ هزار نفر در خراسان رضوی به عنوان جمعیت معیشت بگیر و غیرمعیشت بگیر زیر پوشش این نهاد قرار دارند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اشاره به سویه های مختلف کرونا و ارائه اقدامات متناسب با فرمان مقام معظم رهبری بیان کرد: با اجرای رزمایش‌های مختلف مواسات و همدلی فرهنگ نوعدوستی که متاثر از دین است، تقویت و پیوندهای اجتماعی مستحکم تر شد.

سلم آبادی بیان کرد: خانوارهای معیشت بگیر شامل ۸۴ هزار خانواده شهری و مابقی روستایی هستند.
سلم آبادی از ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خبر داد و اظهارکرد: در حاشیه مشهد ۶۰۰ واحد مسکونی، ۲۰۰ واحد در رشتخوار و ۱۰۰ واحد دیگر در سبزوار ساخته می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی بیان کرد: اکنون ۳هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی درحال ساخت است که ۴۶۱ واحد تحویل داده شده و ۲ هزار و ۷۷۸ واحد نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.
وی از ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها با اعطای تسهیلات از ۳ منبع اعتباری گفت و تصریح کرد: اعتبارات در این بخش ۷۰۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۶۹۰ تومان وصول و به مجریان طرح های اشتغال کمیته امداد پرداخت شده است.

۱۱ هزار یتیم تحت حمایت کمیته امداد  خراسان رضوی
سلم آبادی درآمد کمیته امداد را شامل اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی دانست و بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۶۲ یتیم و ۲۴ هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد خراسان رضوی هستند که ۱۱۵ هزار حامی از این فرزندان حمایت می کنند.
مدیرکل کمیته امدادخراسان رضوی بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال از ۴۵۰ صندوق صدقه خانگی و ۱۹ هزار و ۷۰۰ صندوق در معابر، ۲۵ میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.
وی به شیوه های نوین پرداخت اشاره داشت و بیان کرد: خوشبختانه برای پرداخت صدقه با استفاده از کد (کیو آر) ۵۶۰ هزار مشترک جدید جذب شده اند.
سلم آبادی از هزینه کرد زکات در محل با نظارت شورای زکات خبر داد و ادامه داد: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۱۷ میلیارد تومان از شهرها و روستاهای استان زکات جمع آوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد
رضا سلم آبادی بیان کرد: در بحث درمان، مددجویان کمیته امداد نیازمند حمایت مردم هستند، اکنون ۴ هزار و ۳۲۰ بیمار صعب العلاج و ۲۳۰۰ بیمار زمینگیر در استان تحت حمایت کمیته امداد استان هست

خبرنگار :وحیدی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه