• صفحه خانگی
  • >
  • اجتماعی
  • >
  • ۱۲۰۹ پروژه اقتصادی و عمرانی ویژه دهه فجر در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است

۱۲۰۹ پروژه اقتصادی و عمرانی ویژه دهه فجر در خراسان رضوی آماده بهره‌برداری است

  • ۲ سال قبل
  • 0

استاندار خراسان رضوی گفت: همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از یک‌ هزار و ۲۰۹ پروژه با اعتبار ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از  ۳۸ دستگاه اجرایی و ۳۲ شهرداری در سطح استان (در مجموع ۷۰ دستگاه اجرایی) آغاز می‌شود.

یعقوبعلی نظری ضمن گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۵ پروژه از محل اعتبارات ملی با هزینه ۴۲۶ میلیارد تومان، ۲۲۳ پروژه از محل اعتبارات استانی با هزینه ۳۷۱ میلیارد تومان، باقی آن به تعداد ۷۲۱ پروژه با اعتبار پنج هزار و ۶۰۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر منابع (منابع داخلی، تسهیلات و مشارکتی) اجرا شده است.

وی به شرح سهم هر یک از دستگاه های اجرایی خراسان رضوی از پروژه افتتاحی دهه فجر اشاره و بیان کرد: به لحاظ اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت توزیع نیروی برق استان به ترتیب با ۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان، ۸۹۰ میلیارد تومان، ۴۱۴ میلیارد تومان دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی در هه فجر هستند و به لحاظ تعداد پروژه قابل بهره برداری، بیشترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان به تعداد ۱۷۴ پروژه با اعتبار ۳۶۶ میلیارد تومان، شرکت توزیع نیروی برق استان به تعداد ۱۵۸ پروژه با اعتبار ۴۱۴ میلیارد تومان و کمیته امداد امام خمینی (ره) به تعداد ۸۰ پروژه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان رضوی گفت: به لحاظ تعداد پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر، شهرستان مشهد با ۱۲۵ پروژه، شهرستانهای نیشابور و فریمان به ترتیب با ۷۹ و ۷۱ پروژه قابل بهره برداری دارای بیشترین پروژه در بین شهرستانهای دیگر استان بوده و به لحاظ اعتباری، شهرستان مشهد با یکهزار و ۵۱۹ میلیارد تومان اعتبار، خواف با یکهزار و ۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار، تربت حیدریه با ۵۰۲ میلیارد تومان اعتبار، از بیشترین اعتبار هزینه شده در این پروژه ها برخوردار است.

نظری ادامه داد: در دهه فجر امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی در پروژه های صنعتی و معدنی با تعداد ۲۵ پروژه و اعتبار ۲ هزار و ۷۲۶ میلیارد تومان، رشد دو برابری در پروژه های بخش انرژی با تعداد ۲۰۴ پروژه با اعتبار ۴۸۷ میلیارد تومان، رشد ۲۵ درصدی در پروژه های بخشهای کشاورزی و منابع طبیعی با تعداد ۱۸۷ پروژه با اعتبار ۳۷۴ میلیارد تومان، رشد ۲،۵ برابری در پروژه های بهداشتی و درمانی با تعداد ۳۳ پروژه با اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان در مقایسه با دهه فجر سال ۱۳۹۹ بوده ایم.

وی اظهار داشت: دهه فجر امسال یک طرح در حوزه ارتباطات و مخابرات و ۵۹۲ پروژه مشتمل بر پروژه های راه اندازی و احداث سایت نسل دوم، سوم و چهارم اینترنت، توسعه پورت تلفن ثابت با اعتبار ۳۱۹ میلیارد تومان در خراسان رضوی بهره برداری می شود.

استاندار خراسان رضوی اجرای ۲۷ پروژه با اعتبار  ۲۴۸ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه های آب شرب شهری  ، اجرای ۲۳ پروژه با اعتبار ۱۵۱ میلیارد تومان در خصوص احداث خط انتقال و گازرسانی برای شهرها و روستاها و ۲۴۵ واحد صنعتی را از پروژه هایی برشمرد که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند.

نظری بیان کرد: پروژه های توسعه شهری که دهه فجر امسال توسط شهرداری های خراسان رضوی به بهره برداری خواهند رسید شامل ۱۲۶ پروژه با اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومان می شوند، در کنار آن پروژه های آموزشی شامل ۶۹ پروژه  مشتمل بر تکمیل و توسعه فضاهای آموزشی، تخریب و بازسازی، احداث نمازخانه مدارس با اعتبار ۸۹ میلیارد تومان در استان افتتاح می شود.

وی به پروژه های مسکن قابل افتتاح در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه فجر ۵۶۶ واحد مسکن مهر در شهر گلبهار و ۵۲ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت در مجموع با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در استان افتتاح می شود.

استاندار خراسان رضوی ۲۱۲ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر امسال با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان را مربوط به توسعه و عمران روستایی مرتبط با دهیاریها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ۲۰ پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان را مربوط به حوزه حمل و نقل جاده ای، ۹۲ پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان را مربوط به طرحهای محرومیت زدایی در خصوص احداث و مقاوم سازی مسکن روستایی، طرحهای اشتغالزایی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خراسان رضوی دانست.

نظری اضافه کرد: ۶ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان مربوط به زیرساختهای شهرکهای صنعتی خراسان رضوی شامل اجرای عملیات آسفالت و جدولگذاری معابر و شبکه های انتقال آب و روشنایی استان است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی های انجام شده درخصوص حجم اعتبار پروژه های افتتاحی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون، یکهزار و ۹۸۸ پروژه با اعتبار ۹ هزار و ۷۷۱ میلیارد تومان به منظور عمران و آبادانی استان به بهره برداری رسیده یا خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی مجموع کل پروژه های قابل کلنگ زنی در دهه فجر امسال توسط دستگاههای اجرایی استان ۱۳۲ پروژه ذکر و بیان کرد: به لحاظ تعدادی، شهرداری ها و دهیاری های سطح استان با ۶۲ پروژه دارای بیشترین تعداد و آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر امسال هستند و بعد از آن پروژه های گازرسانی به ۳۵۵ واحد صنعتی استان مربوط به شرکت گاز، تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهر خواف مربوط به شرکت آب و فاضلاب استان شاخص ترین پروژه های کلنگ زنی در بین سایر پروژه های دستگاههای اجرایی استان به شمار می رود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *