جذب ۳۰۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیرکل صمت خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۳۰۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان جذب شده که افزایش ۳.۵ برابری نسبت به سال‌های قبل داشته است.

امیررضا رجبی اظهار کرد: امسال در هفته دولت پروژه‌های زیادی توسط اداره کل صمت خراسان رضوی کلنگ زنی و بهره برداری شد، در مجموع در این هفته ۳۸ پروژه با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان افتتاح شد که توانست فرصت اشتغال بیش از ۴ هزار نفر را فراهم کند.

مدیرکل صمت خراسان رضوی افزود: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، صنایع معدنی، صنایع برق و الکترونیک، قطعات خودرو و صنایع شیمیایی بود که در طول هفته دولت بخشی از آنها بهره برداری شد و بهره برداری بخشی دیگر بزودی انجام می‌شود، با این حال ما هیچ پروژه‌ای را برای بهره برداری رسمی معطل نمی‌کنیم و هر زمان که آماده تولید بود، کار تولید را آغاز می‌کنیم.

وی گفت: علاوه بر این موارد ۱۷ پروژه کلان در سطح استان داشتیم که آماده عملیات اجرایی است و در همین هفته دولت آغاز شده است، بحث صدور مجوزها، تخصیص زمین و حوزه زیر ساخت‌ها آماده شده است و سرمایه گذار آماده توسعه فعالیت‌ها است که این موارد جمعاً سرمایه گذاری بیش از ۸۷ هزار میلیارد تومان را طی سه سال آینده جذب می‌کند

رجبی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها امکان فرصت شغلی برای بیش از ۵ هزار نفر در استان فراهم خواهد شد، در مجموع استان خراسان رضوی در زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی و توسعه فعالیت‌ها جزو سه استان برتر کشور است.

مدیرکل صمت خراسان رضوی با اشاره به بهره برداری از کارخانه تولید گازکربنیک تایباد با سرمایه گذاری خارجی ۵ میلیون دلاری، گفت: در دو سال گذشته بیش از ۱۲۰ میلیون دلار فقط در حوزه صنعت جذب سرمایه خارجی را داشتیم که یکی از این موارد کارخانه تولید گازکربنیک تایباد است، در مجموع استان خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱ توانست بیش از ۳۰۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کند.

وی تصریح کرد: مجموع سرمایه گذاری‌های خارجی جذب در سال ۱۴۰۱ تا امروز بیش از ۳.۵ برابر سال‌های قبل است، ما زمینه‌های لازم را برای ورود سرمایه گذاران افغانستانی را فراهم کردیم، استاندار خراسان رضوی و مجموعه دستگاه‌های اداری استان آماده توسعه فعالیت‌های سرمایه گذاران خارجی در استان هستند.

منبع:مهر

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *