از توسعه ترمینال داخلی تا افزایش پل‌های تلسکوپی فرودگاه مشهد

  • ۸ ماه قبل
  • 0

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد را تشریح کرد.

محمود امانی‌بنی همزمان با هفته دولت در تشریح آخرین وضعیت شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای‌ فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اظهار کرد: در حال حاضر پروژه توسعه ترمینال داخلی فرودگاه مشهد از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخودار است و با توجه به پیش‌بینی‌ها تا مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر شتاب پیشرفت فیزیکی پروژه‌ای عمرانی فرودگاه مشهد از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم افزود: همچنین افزایش پل‌های تلسکوپی (ایربریج) فرودگاه مشهد جهت تسهیل در انتقال مسافران، یکی از تعهدات فرودگاه‌ مشهد بوده که در حال حاضر از ۴ ایربریج در برنامه شرکت فرودگاه‌ها، ۳ ایربریج عملیاتی شده است.

امانی‌بنی در ادامه از بهسازی ۸ هزار متری اپرون فرودگاه مشهد همزمان با عملیات حج ۱۴۰۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های عمرانی در دست اقدام این فرودگاه، توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) به مساحت ۷۲ هزار مترمربع است که در حال انجام بوده و در ۳ ماهه سوم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی گفت: افتتاح و بهره‌برداری از فرودگاه شهدای گناباد نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و با مساحتی در حدود ۳۸۰ هکتار در دولت سیزدهم شتاب گرفت که خدمتی دیگر از دولت به مردم جنوب خراسان‌ رضوی پس از ۲۸ سال انتظار بود.

امانی‌بنی همچنین ارتقاء سیستم فیبر نوری، تجهیز دوربین‌های مداربسته تمامی مجموعه ترمینال‌ها و تکمیل صددرصدی ساختمان سپاه حفاظت هواپیمایی فرودگاه مشهد را از دیگر پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و ادامه داد: از دیگر طرح‌هایی که به ‌صورت ویژه در فرودگاه مشهد دنبال شد و پیش از فرارسیدن ایام اربعین حسینی، مورد بهره‌برداری کامل قرار گرفت؛ سامانه کمک ناوبری ILS جدید این فرودگاه است که جایگزین سامانه قدیمی با قدمت ۲۶ سال شده است.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، وی با بیان اینکه نصب سامانه سامانه جدید ILS-DME با توجه به وضعیت جوی فرودگاه مشهد در شرایط مه‌، گرد و غبار و یا هنگام بارندگی و فرود پروازها، به کاهش تاخیر و فرود ایمن پروازها کمک شایانی می‌کند، خاطرنشان کرد: همچنین بهسازی باند و ساخت دی آی سینگ فرودگاه مشهد انجام شده که در فصل سرما که به دی‌آیسر نیاز است، به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام://

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *