سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با نواختن زنگ مهر در مدارس خراسان رضوی آغاز شد

  • ۵ سال قبل
  • 0

سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدارس استان خراسان رضوی آغاز شد.

در مراسمی که به همین مناسبت روز دوشنبه به صورت نمادین در هنرستان فنی و حرفه ای سلماسی مشهد برگزار شد زنگ مهر حسینی با حضور مسئولان و متولیان آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نواخته شد.

دبیر ستاد مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی در این زمینه گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در این استان به کلاس درس می روند.

رضا صابری تولایی افزود: این دانش آموزان در حدود ۹ هزار آموزشگاه با حدود ۵۴ هزار کلاس درس حاضر شده اند و آموزش و پرورش استان با حدود ۹۰ هزار نیرو به امر تعلیم و تربیت آنان در سال جدید تحصیلی می پردازد.

وی با بیان این که خراسان رضوی رتبه دوم شمار دانش آموزان اتباع خارجی را در کشور دارد ادامه داد: حدود ۶۰ هزار دانش آموز تبعه خارجی هم با آغاز سال جدید تحصیلی در استان به کلاس درس می روند.

دبیر ستاد مهر آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای مهر امسال ۲۹۳ مدرسه جدید با هزار و ۲۰۴ کلاس درس به ظرفیت آموزشی استان افزوده شد که خیرین و نیکوکاران مدرسه ساز در نیمی از این طرحها مشارکت و همکاری داشته اند.

صابری افزود: خراسان رضوی از نظر ساخت مدرسه جدید رتبه نخست کشور را دارد و خوشبختانه امسال دیگر مدارس خشتی و گلی در استان نداریم و ۹ مدرسه ای که با این کیفیت شناسایی شده بودند نیز جمع آوری و به جای آنان مدرسه جدید ساخته شده است.

در خراسان رضوی با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۱۳ هزار دانش آموز استثنایی و نیز حدود ۸۰ نوآموز نیز در مقطع پیش دبستانی به کلاس می روند.

منبع: ایرنا

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *